معادلات جهان در پرتو انقلاب اسلامی تغییر کرد
کد خبر: 4196748
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
آیت‌الله اعرافی:

معادلات جهان در پرتو انقلاب اسلامی تغییر کرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: گفتمانی در پرتو انقلاب اسلامی شکل گرفت که معادلات جهان را تغییر داد.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شامگاه دوشنبه 9 بهمن در آیین تجلیل از شخصیت رهبر جنبش اسلامی نیجریه که با حضور مدیران نهاد‌ها حوزوی برگزارشد، اظهار کرد: در پرتو انقلاب اسلامی گفتمانی شکل گرفت که معادلات جهان را تغییر داد. این قدرت الهی، اسلام و معارف اهل بیت(ع) بود. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند که کسی تصور نمی‌کرد انوار انقلاب اسلامی جهان را در بر بگیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: همه عالم و قدرت‌های استکباری در برابر گفتمان امام و انقلاب اسلامی بودند، اما این گفتمان خاموش نشد چراکه امثال شیخ زکزاکی و مجاهدان سرافراز در جهان به عشق اسلام، عدالت، آزادی و معنویت همراه امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) فریاد اسلام و آزادی را در صحن فیضیه سر دادند، افزود: امسال شصتمین سالگشت این اتفاق است، لذا بر اساس منطق اسلام و ارزش‌های الهی درختان تنومندی با این باور در آفریقا رشد کرده است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه پیشگامان نهضت اسلامی پس از نیم قرن، پرچم‌های گفتمان انقلاب اسلامی را در فلسطین، لبنان، یمن و آفریقا برافراشته‌اند، عنوان کرد: در شصتمین سالگشت نهضت انقلاب اسلامی هستیم که امام خمینی (ره) آن را پایه ریزی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند؛ «ما از نقطه صفر آغاز کرده‌ایم»، تصریح کرد: خداوند ما را یاری کرد و در پرتوی انقلاب اسلامی گفتمانی شکل گرفت که معادلات جهان را تغییر داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی پیش از اینکه یک گفتمان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد، یک گفتمان معرفتی و مبتنی بر منطق استوار و ریشه‌دار در قرآن و سنت پیامبر (ص) است، تأکید کرد: این موضوع قدرت نرم و بنیادین انقلاب اسلامی را شامل می‌شود و در مقابل مستکبران عالم این گونه نشان می‌دهند که انقلاب اسلامی با تدابیر سیاسی و امنیتی در عالم انتشار پیدا کرده است، لذا این تفکر دشمنان کاملاً اشتباه است و در دورانی که هیچ قدرت نظامی و سیاسی نداشته‌ایم، گفتمان انقلاب اسلامی در قاره‌های مختلف منتشر شده است.

رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن با هزار مشکل از عقبه‌ها و گردنه‌های سخت عبور کردیم، اظهار کرد: در آستانه ۲۲ بهمن هستیم و از گردنه‌های بسیاری عبور کردیم، همه عالم و قدرت‌های استکباری در برابر گفتمان امام و انقلاب اسلامی بودند، اما این گفتمان خاموش نشد چراکه امثال شیخ زکزاکی و مجاهدان سرافراز در جهان به عشق اسلام، عدالت، آزادی و معنویت همراه امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی شدند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه گفتمان انقلاب، امام (ره) و رهبری یک عشق خدایی و سرمایه‌ای الهی است، افزود: این حقیقت عنصری در عالم غیب دارد و با دل و جان و حقیقت سخن می‌گوید؛ لذا تا زمانی که محور مقاومت از این سرمایه معنوی صیانت کند، آقای جهان هستند، چرا که روح و خمیرمایه دلیری، رشادت، ایثار و نترسیدن از خطر، انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه جنگ نرمی که علیه انقلاب اسلامی طراحی شده، در تاریخ بشر کم‌سابقه است، تصریح کرد: تمام امکانات نرم و سخت جهان استکبار علیه گفتمانی است که می‌دانند به سادگی نمی‌توانند به آن ضربه بزنند چرا که معرفت، بصیرت، معنویت، شجاعت و حکمت از عناصر اصلی انقلاب اسلامی و ویژگی رهروان آن است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه طی ۴۴ سال گذشته دشمن صد‌ها توطئه شیطانی علیه اسلام، انقلاب و ایران اسلامی داشته است، تصریح کرد: یکی از این توطئه‌ها ایجاد اسلام‌های تقلبی مانند داعش است این درحالی است که دشمن نادان و بی خرد، نمی‌داند این اسلام با تفسیر اهل بیت (ع) در دنیا خریدار دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی باید بر بنیاد‌ها و بنیان‌ها تأکید کنیم، افزود: راه و رسم انقلاب اسلامی عرضه اسلام به جهان است. انقلاب اسلامی همیشه احترام به علما، نخبگان و مردم سایر کشور‌ها را مورد تأکید قرار داد و ما در حوزه‌های علمیه، همچون سربازانی هستیم تا دین را به سایرین عرضه کنیم.

وی ادامه داد: امروز مستکبران آمریکایی و غربی باید بدانند که اگر ایران امروز همراه مقاومت فلسطین، لبنان و یمن نباشد، این صدا خاموش می‌شود؛ این صدا خاموش شدنی نیست، ما نیستیم که از مقاومت دفاع کنیم، بلکه فکر انقلاب اسلامی این حرکت را به پیش برده است. با شهدای جبهه مقاومت پیمان می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد و مسیر آن‌ها با سرداران اسلام در تمام دنیا امتداد خواهد یافت.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: پیام این جلسه گرامی‌داشت سرداران و سربازان این راه مقدس و اعلام همبستگی با علمای سراسر دنیا است. انتظار ما از دولت‌های آفریقایی این است که به دولت‌های بومی خود و اسلام باز گردند، این موضع و سخن انقلاب اسلامی و حوزه‌ علمیه است، ما عزت و استقلال شما را می‌خواهیم.

انتهای پیام
captcha