قم، تولیدکننده نقشه بزرگ فکری و معرفتی برای ایران و جهان است
کد خبر: 4198191
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
آیت‌الله اعرافی:

قم، تولیدکننده نقشه بزرگ فکری و معرفتی برای ایران و جهان است

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: قم تولیدکننده نقشه بزرگ فکری و معرفتی برای ایران و جهان شد و با رهبری امام (ره) و پیشگامی قم این نظریه به میدان عمل آمد.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه عصر امروز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۷ پروژه بزرگ شهرداری قم با اشاره به اینکه مرکزیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مدرسه مبارکه فیضیه در قم باید حفظ شود، اظهار کرد: کار در قم کاری متفاوت است و ارزش خدمت در این شهر ارزش متفاوتی دارد، لذا باید قدردان افرادی باشیم که در راستای خدمت‌رسانی به مردم کوشا هستند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: قم، دارای تاریخ پرشکوه و بلندی است. مردم این سرزمین در تمام قرون و اعصار پیشگام حرکت‌های بزرگ در سطح ایران و جهان بوده‌اند و تمام شهروندان قم باید هویت قمی خود را حس و باور کرده و آن را شکوفا کنند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه در یکصد سال اخیر قم به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام معرفی و نظریه‌های کلانی مانند انقلاب اسلامی در این شهر تولید شد، تصریح کرد: قم تولیدکننده نقشه بزرگ فکری و معرفتی برای ایران و جهان شد و با رهبری امام (ره) و پیشگامی قم این نظریه به میدان عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه قم کانون و آغازکننده فکر انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: جوانان قم، طلاب قم، اصناف و بازاریان قم پیشگام این حرکت بودند و در ایام دهه مبارک فجر یاد تمام این افراد را گرامی می‌داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم با بیان اینکه امروز در شهری حضور داریم که بر این تاریخ غنی و پربار تکیه زده است، اظهار کرد: این سرمایه بزرگ اختصاص به حوزه علمیه قم ندارد بلکه فرهنگ و مردم هوشیار و بصیر قم بودند که این حوزه در فکر، فرهنگ و پشتیبانی آن‌ها شکل گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید به این مردم و شهر افتخار کنیم، مطرح کرد: کار در قم کاری متفاوت است و ارزش خدمت در شهر کریمه اهل بیت (س) ارزش متفاوتی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قم نقش کانونی در انقلاب اسلامی دارد، عنوان کرد: شهر قم امروز نیز یک کانون فعال و اثرگذار در سراسر ایران و جهان است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ادوار پیشین را قدر دانسته و تحلیل کنیم، یادآور شد: در قم باید نگاه کلان، راهبردی و برنامه مبتنی بر تحلیل درست حاکم باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ محوری در تمام محور‌ها نکته مهمی است، بیان کرد: فرهنگ در تمام ابعاد باید مورد توجه قرار بگیرد و اگرچه اقدامات خوبی انجام شده است ولی باید تقویت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بحث ورزش نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: جوانان و بانوان بسیار مهم هستند و بانوان قمی اگرچه پیشگامان عفاف و حجاب در کشور باشند، باید بستر‌های مناسب برای نشاط آنان نیز فراهم شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه فضای سبز شهر قم تحول پیدا کرده است، مطرح کرد: سلامت اداری در فرآیند‌های اداری و گردش‌های کاری وظیفه تمام مدیران است که باید به طور ویژه از آن حفاظت کنند.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه

امام جمعه قم با اشاره به اینکه آینده‌نگری داشته باشیم، عنوان کرد: برای آینده باید ضمن برنامه‌ریزی مناسب، نیرو‌های توانمند نیز تربیت شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نیازمند آسیب‌شناسی، نقد و اصلاح هستیم، خاطرنشان کرد: دریچه ذهن ما برای شنیدن، گفت‌وگو با شهروندان و نخبگان و آسییب‌ها باز باشد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌ها با مشارکت مردم محقق خواهد شد، یادآور شد: اگر با مردم همراه شده و کار را به خود آن‌ها بسپاریم، قطعاً موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha