بررسی تقویت نشست‌های دینی اسلام و مسیحیت در ارمنستان
کد خبر: 4198537
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

بررسی تقویت نشست‌های دینی اسلام و مسیحیت در ارمنستان

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در دیدار با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه دولتی ایروان درباره برگزاری نشست‌های بین‌الادیانی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های اسلام و مسیحت گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه فعالیت‌های دانشگاهی به‌ویژه موضوع گفت‌وگوی ادیان و اجرای فعالیت‌های دینی و برنامه‌ریزی برای نشست‌های مشترک با موضوع اسلام و مسیحیت، نشستی با حضور محمد اسدی‌ موحد، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان و اسقف آنوشاوان ژامکوچیان، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه دولتی ایروان در محل این دانشکده برگزار شد.

اسدی‌ موحد در سخنانی، از همکاری‌ها و روابط فرهنگی خوب دانشکده الهیات با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: دانشگاه‌های الهیات در ایران به‌ویژه دانشکده الهیات فردوسی مشهد برای برگزاری نشست‌های فرهنگی و نشست‌های بین‌الادیانی، در راستای شناخت بهتر آموزه‌های اسلام و مسیحیت آمادگی دارند.

وی همچنین، با اشاره به اهمیت توجه به معرفی ظرفیت‌های اسلام و مسیحت اعلام آمادگی کرد که نشست‌های بین‌الادیانی در ایران و ارمنستان برگزار شود.

رایزن فرهنگی کشورمان با توجه به ضرورت معرفی اسلام توسط اسلام‌شناسان به دانشجویان رشته الهیات پیشنهاد کرد در صورت آمادگی دانشکده الهیات ایروان، رایزنی فرهنگی ایران پیگیری لازم را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران و دانشگاه‌های کشور انجام دهد تا دوره‌های آموزشی به صورت ترمی یا به صورت سالانه در دانشگاه‌ها برگزار شود و اساتیدی را نیز برای تدریس در دانشگاه‌ها معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دینی مشهد مقدس به ‌عنوان قطب دینی از جمله کتابخانه آستان قدس، دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، حوزه علمیه مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد برای مسلمانان به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌ البیت(ع) سفر به این شهر و آشنایی با مراکز علمی آن می‌تواند گام بزرگی برای آشنایی بهتر و شناخت بیشتر از اسلام و مسیحیت به‌ویژه مسیحیت ارمنی داشته باشد.

اسقف آنوشاوان ژامکوچیان با استقبال از برگزاری دوره‌های آموزشی اسلام‌شناسی گفت: اگر اسلام توسط خود اسلام‌شناسان جدای از مباحث دینی به‌صورت آکادمیک بررسی شود، تأثیر شگرفی در معرفی آن خواهد داشت.

اسقف آنوشاوان ژامکوچیان با توجه به سفری که حدود ۸ سال قبل به ایران داشته اشاره کرد و به مرور برخی خاطرات خوبی که از ایران و بازدید از کلیساهای اصفهان، تهران و بازدید از قم داشته پرداخت و گفت: در موضوع تبادل علمی، دانشگاهی و نخبگانی حمایت لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha