راهپیمایی عظیم یمنی‌ها در صعده برای حمایت از غزه
کد خبر: 4201511
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

راهپیمایی عظیم یمنی‌ها در صعده برای حمایت از غزه

مردم شهر صعده در یمن با برپایی راهپیمایی گسترده خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری المسیره، مردم یمن در شهر صعده ساعتی پیش راهپیمایی گسترده‌ای را در حمایت از مردم غزه و همراهی با آنها تا زمان رسیدن به پیروزی کامل برگزار کردند.

این راهپیمایی در بیانیه پایانی خود از اینکه رهبران یمن، آمریکا و انگلیس را به عنوان دو جریان متخاصم با یمن معرفی کرده‌اند، استقبال کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین خواستار افزایش ضربات نظامی به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تا توقف تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه شدند.

این بیانیه همچنین خواستار ادامه تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و شرکت‌های حامی آنها شدند.

یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند و این کشتی‌ها را هدف قرار می‌دهد.

ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

برد کوپر جانشین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اذعان کرد که مقابله با نیروهای یمنی در دریای سرخ، بزرگترین نبرد دریایی نیروهای آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم برای پیدا کردن مشابه این درگیری‌ها ما باید به جنگ دوم جهانی برگردیم، زمانی که کشتی‌ها درگیر نبرد بودند.

وی افزود که آمریکا هفت هزار نیرو برای مقابله با نیروهای یمنی به دریای سرخ فرستاده است.

 

انتهای پیام
captcha