دانشگاهیان؛ مهمترین گروه مرجع در شکل‌دهی به مشارکت باکیفیت و انتخاب اصلح
کد خبر: 4202131
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
حجت‌الاسلام رستمی مطرح کرد:

دانشگاهیان؛ مهمترین گروه مرجع در شکل‌دهی به مشارکت باکیفیت و انتخاب اصلح

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشگاهیان مهمترین گروه مرجع در اصل مشارکت و رقم خوردن یک مشارکت باکیفیت برای انتخاب اصلح‌ هستند، گفت: این مسئولیت تاریخی برعهده‌ دانشگاه است تا در پی تأثیر بر اراده مردم برای حضور در انتخابات، به رقم خوردن یک جشن ملی و شب قدر نظام اسلامی کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ضرورت توجه دادن مردم و دانشگاهیان به مشارکت حداکثری در انتخابات و جایگاه دانشگاه در این جریان گفت: در انتخابات یک جریان اصلی وجود دارد و آن نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت و قوای حاکم بر خودشان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: امروز مجموعه نهاد قانونگذاری به طور مستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شود و در کنار آن نیز رئیس قوه اجرایی به شکل مستقیم و رهبری نیز با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند. در کنار این موارد مجموعه دست‌اندرکاران دیگر نظام نیز به شکل مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات یک ارزش، اعتبار و ویژگی خاص دارد و آن هم به واسطه ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای مردم است، گفت: مردم ما قبل از پیروزی انقلاب از این فرصت محروم بودند. شاه در خاطراتش نوشته است که سفارت آمریکا فهرست ۸۰ نفره منتخبین را برای من می‌فرستاد و یا سفارت شوروی فهرست ۲۰ نفره افرادی که باید انتخاب می‌شدند را برای من ارسال می‌کرد و این اتفاقاتی بود که در گذشته این ملت قبل از انقلاب رخ می‌داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: امروز در منطقه، مخصوصا در حاشیه خلیج فارس، کشور‌هایی هستند که به دلیل مخالفت با کشور ما غربی‌ها تمایل دارند که با آنان رابطه برقرار کنند، ولی آنان در بین مردم ما کمترین اعتبار و ارزش را دارند.

انتخاب اصلح و نقش‌آفرینی مردم 

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه اصل انتخابات این است که کیفیت در کنار انتخاب اصلح و نقش‌آفرینی مردم شکل بگیرد، گفت: همین اصل انتخاب را برای ما مهم می‌کند. یعنی انتخاب افراد دارای صلاحیتی که بهترین اثرگذاری و توان را برای ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌های مهم واگذار شده داشته باشند. لذا هر دو ویژگی باید در انتخابات ۱۱ اسفند رقم بخورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشگاهیان، مهمترین گروه مرجع برای شکل‌دهی به اصل مشارکت و کیفیت مشارکت برای انتخاب گزینه اصلح هستند، گفت: دانشگاهیان گروه مرجع مهمی در میان افکار عمومی است و این مسئولیت تاریخی بر عهده‌ این جریان قرار گرفته تا بتواند با شکل‌دهی بر اراده مردم برای حضور در انتخابات به رقم خوردن یک جشن ملی و شب قدر نظام اسلامی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز خیلی‌ها موافق برگزاری انتخابات در کشور ما نیستند، تصریح کرد: اگر به اندیشه این افراد نگاهی بیندازیم مرزبندی‌های ما دقیقا مشخص می‌شود؛ چراکه اینها مرتجعانی هستند که به دنبال برگرداندن ایران به قبل از انقلاب و دوران ستمشاهی یا مرتجعان منطقه‌ای هستند که وضعیت‌شان مشخص است و یا روسیاهان جنایتکاری مانند رژیم صهیونیستی و سلطه‌گرانی هستند که دستشان از این کشور کوتاه شده است؛ این‌ها طیف اصلی مخالفان انتخابات در کشور ما هستند و دانشگاه باید با نگاه به این میدان موضع خودش را صریح، روشن و با عزم و اراده و جدیت بیان کند.

گفت‌وگو از وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha