فراگیر شدن انقلاب اسلامی در کشور‌های دوردست
کد خبر: 4202501
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
آیت‌الله اعرافی بیان کرد:

فراگیر شدن انقلاب اسلامی در کشور‌های دوردست

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط دور و نزدیک جهان فراگیر شده است.

آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌االله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه عصر چهارشنبه نهم اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فرهنگیان تهران و فعالان آموزش و پرورش کشور ضمن پرداختن به برکات و فیوضات ماه شعبان اظهار کرد: این ماه معظم مقدمه ورود به ضیافت الهی و ماه مبارک رمضان است. از مناجات و صلوات شعبانیه غافل نشویم که هر کدام فواید و فضیلت‌های خاص خود را دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اصل دنیا و هدف زندگی مادی، چشیدن طعم معنویت و حیات معنوی است. از توفیقات همه ما این است که زندگی و کار روزمره‌مان هم در نظام اسلامی رقم خورده و این خود مسئله بسیار درخور توجه در حیات ما به شمار می‌رود. در روایت است که طوری نماز بخوانید که انگار آخرین نماز شماست و این در سایر موارد و مراحل زندگی نیز صدق می‌کند. بکوشیم حیات طیبه داشته باشیم و هر لحظه آماده پیوستن به معبود باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات و دستاورد‌های این دانشگاه و ترویج اسلام، ایران، تشیع و زبان فارسی در مناطق مختلف جهان گفت: سال ۱۳۸۰ مقام معظم رهبری بنده را فراخواندند و فرمودند که چند بار به شما کار‌هایی را پیشنهاد داده‌ام که عذر آورده‌اید. در ادامه پیشنهاد کار در عرصه آموزش بین‌الملل را دادند که من پذیرفتم و از ایشان وقتی دوماهه برای آمادگی و بررسی خواستم. سپس به بررسی و مطالعه دانشگاه‌های بین‌المللی و تجارب مرتبط پرداختم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با پرداختن به این‌که انقلاب و دستاورد‌های آن مایه افتخار است و نباید از آن غافل باشیم، افزود:، چون از جوانی سفر‌های متعددی به خارج از کشور کرده بودم، همیشه فکر می‌کردم که انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن ظرفیت جهانی شدن دارد. این موقعیت خوبی بود که در نهایت در سال ۱۳۸۷، جامعه‌المصطفی‌العالمیه با موافقت مقام معظم رهبری شکل گرفت و چقدر توانستیم در دنیا ارتباط برقرار کنیم.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به فراگیری انقلاب در بسیاری از نقاط دور و نزدیک جهان بیان کرد: خیلی اوقات افسوس می‌خورم که چرا مردم ما نمی‌دانند ما در دنیا چه جایگاهی داریم و چه موجی از ایران و اسلام در جهان برقرار شده است. 

رئیس هیات امنای جامعه المصطفی با اشاره به گسترش روابط در پرتو این حرکت علمی و دانشگاهی افزود: در پنج قاره و در نقاطی، چون فیلیپین، مالزی، اندونزی و آفریقا حضور داشته و اسلام و ایران را گسترش داده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از دغدغه‌های همیشگی من در زندگی، آموزش و پرورش بوده است و همه‌جا به دنبال کار آموزش و پرورش بوده‌ام. دغدغه دیگرم هم ارتباط با دانشگاه بوده و پژوهشکده حوزه و دانشگاه محصول همین دغدغه است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مشکلات و مسائل کشور گفت: در کشور نارسایی‌ها و کمبود‌های زیادی به دلایل تحریم و سوءمدیریت‌ها داریم که باید به آن‌ها رسیدگی و حل شود. صدای اقشار مختلف مردم باید شنیده شود. با همه این موارد با شرکت در انتخابات باید هم مشارکت را افزایش دهیم و هم تغییرات مورد نیاز را از این راه به انجام برسانیم.

انتهای پیام
captcha