چرا بالن آرزوها خطرناک است
کد خبر: 4205075
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

چرا بالن آرزوها خطرناک است

در کشورهای شرق آسیا وقتی از بالن آرزوها استفاده می‌کنند که جهت وزش باد از خشکی به دریا باشد، در غیر این صورت این وسیله برای محیط زیست و مردم بسیار خطرناک است.

چرا بالن آرزوها خطرناک استبه گزارش ایکنا، چند سالی است که استفاده از بالن آرزوها در ایام چهارشنبه سوری مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است و افراد بدون توجه به خطراتی که استفاده از این وسیله ممکن است برای محیط زیست داشته و موجب آتش‌سوزی‌های خطرناک شود، از این وسیله استفاده می‌کنند.

بالن آرزوها وسیله‌ای است که در جشن‌های کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا مورد اقبال مردم است اما مردم این کشورها زمانی از این بالن استفاده می‌کنند که جهت وزش باد از خشکی به دریا باشد و این بالن را در کنار آب یا محیط‌های باز روشن کرده و به هوا می‌فرستند.

با این کار خطر حریق و ایجاد آتش‌سوزی توسط این بالن‌ها به حداقل می‌رسد. اما استفاده از این وسیله در شهرها بسیار خطرناک است چراکه افتادن این بالن بر روی درختان می‌تواند موجب آتش گرفتن درخت‌ها شود. از سوی دیگر این وسیله آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کند و در صورتی که در فضایی با درختان خشک سقوط کند، خطرات زیادی ایجاد خواهد کرد.

خطر سقوط ناگهانی این بالن بر روی افراد، خطر برخورد با ترانس‌های فشار قوی برق، آتش سوزی منازل مسکونی حتی در طبقات و خطر آتش‌سوزی و انفجار در اماکن به ویژه محیط‌هایی که کاغذ، مقوا یا سایر وسایل که قابلیت آتش گرفتن سریع دارند از دیگر خطراتی است که این وسیله می‌تواند ایجاد کند. پس مراقب باشیم.

انتهای پیام
captcha