اجرای پروژه مستندسازی بانوان شاخص جهاددانشگاهی
کد خبر: 4205992
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

اجرای پروژه مستندسازی بانوان شاخص جهاددانشگاهی

پروژه مستندسازی بانوان شاخص جهاددانشگاهی ازسوی شورای مشورتی بانوان جهاددانشگاهی در حال اجراست.

اجرای پروژه مستندسازی بانوان شاخص جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا، به همت شورای مشورتی بانوان جهاددانشگاهی، پروژه مستندسازی بانوان شاخص جهاددانشگاهی در حال برگزاری است. این پروژه به منظور شناساندن چهره بانوان تأثیرگذار در فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی اجرایی شده است. 

طی اجرای این پروژه مستندی از بانوان شاخص جهاددانشگاهی در محل استودیو مبین سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور تهیه می‌شود. همچنین، در راستای اجرای این پروژه در حدود ۱۰ پرسش از بانوان شاخص جهاددانشگاهی در مستند تولید شده، ارائه می‌شود.

در مرحله اول از این پروژه بانوان بازنشسته صاحب ایده و تأثیرگذار در بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی و نیز بانوانی که فعالیت‌های اثرگذار و شاخص در مجموعه جهاددانشگاهی داشته‌اند، مورد پرسش قرار گرفته و مستند آن‌ها تولید می‌شود. 

در این زمینه و تاکنون با پنج نفر از بانوان بازنشسته و تأثیرگذار در مجموعه جهاددانشگاهی گفت‌وگو شده است. معرفی فرد، نحوه ورود به جهاددانشگاهی، نحوه استقرار در پست‌های سازمانی، ارزش‌آفرینی و دستاوردهای افراد در جهاددانشگاهی، ایده‌های نوآورانه افراد در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی، چالش‌ها و نقاط ضعف در اجرای ایده‌ها، فرصت‌های به دست آمده در برنامه‌های جهاد، آسیب‌هایی که با آن مواجه شدند و ... از جمله سؤالاتی است که در این پروژه از بانوان شاخص جهادی پرسیده می‌شود. 

همچنین، پیشنهادات بانوان شاخص جهادی برای بهبود روند برنامه‌های تأثیرگذار و احیانا ناتمام در جهاددانشگاهی نیز از دیگر نکات و سؤالات مربوط به این پروژه است. همچنین، پرسش دیگری که از این بانوان پرسیده می‌شود، این است که آیا ارتباط ایشان با جهاددانشگاهی خللی در ارتباط ایشان با خانواده و فرزندان داشته است یا خیر؟ 

مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی با عنوان یک فرهنگ یاد کرده‌اند و لذا یکی از سؤالات دیگر این پروژه این است که آیا این امکان وجود دارد که جهادگران پیوست فرهنگی برای کارها و فعالیت‌های جهادی خود داشته‌ باشند؟ 

این پروژه در حیطه سؤالات طرح شده به صورت کلی و جزئی به شاخه‌های تخصصی بانوان شاخص جهادی می‌پردازد و قرار بر این است تا این برنامه‌ها پس از مستندسازی در فضای مجازی و به صورت مکتوب در بولتن‌ها و نشریات مختلف منتشر شود. 

این پروژه در حقیقت سابقه‌ای از فعالیت بانوان تلاشگر و شاخص جهاددانشگاهی است که تاکنون نیز اطلاع‌رسانی نشده و تولید آن برای نخستین بار همزمان با آغاز فعالیت شورای تخصصی بانوان جهاددانشگاهی و با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha