یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی
کد خبر: 4207070
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

درحالی که شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده بودند، نظامیان صهیونیست با خالی کردن صحن‌های این مکان مانع از مقابله فلسطینیان با شهرک‌نشنیان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح روز دوشنبه در دومین روز از عید یهودی پوریم به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

این درحالی بود که از حمایت پلیس رژیم صهیونیستی نیز برخوردار بودند.

شهرک‌نشنیان صهیونیست از باب المغاربه وارد شده و به سمت صحن شرقی و شمالی مسجدالاقصی حرکت کردند.

براساس این گزارش، دومین روز برگزاری مراسم عید یهودی پوریم شاهد افزایش تعداد مهاجمان بود؛ به گونه‌ای که از ساعت 7 صبح شهرک‌نشینان با حمایت پلیس وارد مسجدالاقصی شدند.  

در راستای تسهیل اقدامات شهرک‌نشینیان، نظامیان صهیونیست فلسطینیان را به زور از میدان روبروی مصلای القبلی و صحن قبه الصخره بیرون راندند. 

نظامیان صهیونیست از بامداد امروز بازرسی‌های شدیدی را در ورودی‌های مسجد الاقصی اعمال کردند و از ورود تعداد زیادی از فلسطینیان به این مکان جلوگیری کردند.

طی چند هفته گذشته، شین بت ( سازمان امنیت داخلی) و ارتش رژیم صهیونیستی از نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، خواسته بودند برخلاف روال عادی در مورد یورش به محوطه‌های مسجد الاقصی خودش تصمیم گیری کند زیرا این رویدادی است که می‌تواند منجر به عواقب احتمالی زیادی شود.

ماه رمضان امسال در پرتو جنگ ویرانگری که اشغالگران علیه نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به راه انداخته‌اند سرزمین های اشغالی شاهد شرایط استثنایی بوده است.

 

انتهای پیام
captcha