حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران مسجد الاقصی + فیلم
کد خبر: 4208704
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
در صبح روز قدس

حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران مسجد الاقصی + فیلم

نظامیان صهیونیست سحرگاه امروز با گاز اشک‌آور به نمازگزارانی که برای اقامه نماز صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی حاضر شده بودند، حمله‌ور شدند.

حمله نظامیان صهیونیست با گاز اشک‌آور در به نمازگزاران مسجدالاقصی + فیلم

به گزارش ایکنا به نقل از عربی بوست، شاهدان عینی گفته‌اند که نظامیان اشغالگر بدون هرگونه هشداری به نمازگزاران در مقابل مصلی القبلی اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند.

پیشتر رژیم صهیونیستی از اعزام  3600 نیروی نظامی برای کنترل اوضاع در مسجدالاقصی و قدس اشغالی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خبر داده بود.  پیش بینی می‌شود امروز بیش از 60 هزار نفر برای اقامه نماز جمعه در این مسجد مبارک حاضر شوند.

منابع محلی خبر داده‌اند که پس از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران هزاران فلسطینی در صحن مسجدالاقصی شعارهایی در حمایت از نوار غزه و مسجدالاقصی سردادند.

به گفته شاهدان عینی، گاز اشک آور از سوی یک پهپاد رژیم صهیونیستی  که در آسمان مسجد پرواز می‌کرد، شلیک شد. آنها خاطرنشان کردند که آرامش بعداً به صحن های مسجد الاقصی بازگشت.

رژیم صهیونیستی تا کنون در مورد دلایل پرتاب گاز اشک آور به نمازگزاران اظهار نظری نکرده است.

اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود 65 هزار نفر نماز صبح جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند و ده ها هزار نفر از نمازگزاران خود را برای اقامه آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی آماده می‌کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال مصادف با شب 26-27 از ماه رمضان شده است، این شب تنها شبی است که در طول سال درهای مسجدالاقصی در تمام شبانه روز به روی نمازگزاران باز است.  

 

انتهای پیام
captcha