درخواست کلمبیا برای همکاری در پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
کد خبر: 4208892
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

درخواست کلمبیا برای همکاری در پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

کلمبیا از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا اجازه دهد این کشور در پرونده آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل وارد شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، کلمبیا از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا اجازه دهد در این کشور در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه وارد شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل، اعلام کرد که کلمبیا در درخواست خود از این دادگاه خواستار تضمین امنیت و موجودیت مردم فلسطین شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا در مواردی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، مداخله و نظرات خود را بیان کنند.

پیش از کلمبیا نیکاراگوئه نیز با ارائه درخواستی خواستار مداخله در پرونده علیه رژیم شده بود و چند کشور دیگر  نیز تمایل خود را برای پیوستن به این پرونده ابراز کرده‌اند.

هفته گذشته، قضات دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم اشغالگر دستور دادند تا تمام اقدامات لازم و مؤثر را برای اطمینان از رسیدن مواد غذایی ضروری به فلسطینیان غزه بدون تأخیر انجام دهد.

در 26 ژانویه، دادگاه بین‌المللی دادگستری بر اساس شکایت آفریقای جنوبی در مورد نقض کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد جلوگیری از نسل‌‌کشی در نوار غزه، تصمیم موقت گرفت. بر اساس متن این تصمیم، رژیم اشغالگر اسرائیل موظف است تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه انجام دهد؛ تصمیمی که از مجموع 17 قاضی، 15 قاضی از آن حمایت کردند و به صورت زنده از سایت رسمی دادگاه پخش شد.

در یکصد و هشتاد و دومین روز از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم به نسل‌کشی فلسطینیان و تخریب خانه‌های مسکونی و هدف قرار دادن تیم‌های پزشکی و خبرنگاران ادامه می‌دهد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تلفات تجاوزات مداوم به نوار غزه به بیش از 33 هزار شهید و بیش از 75000 مجروح و هزاران مفقود در زیر آوارها رسیده است.

انتهای پیام
captcha