مردمی‌سازی سلامت لازمه دستیابی به توسعه پایدار است
کد خبر: 4211480
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

مردمی‌سازی سلامت لازمه دستیابی به توسعه پایدار است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مردمی‌سازی سلامت را یکی از ملزومات دستیابی به توسعه پایدار و ضرورتی انکارناپذیر برای ارتقای سلامت جامعه دانست.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی سلامت، سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه توجه به سرمایه مردمی به عنوان دریای بی پایان توانمندی و ایثار و لزوم توجه به بهداشت را یادآور شد و گفت: مردمی‌سازی سلامت یک ضرورت انکارناپذیر برای ارتقای سلامت جامعه و دستیابی به توسعه پایدار است و با مشارکت فعال مردم در برنامه‌های سلامت، می‌توان به جامعه‌ای سالم‌تر، عادلانه‌تر و پویاتر دست یافت.

وی با بیان اینکه سلامت به عنوان یکی از مولفه های اصلی در توسعه جوامع بشری و از مهم‌ترین وظایف حاکمیت، همواره ارزشمند است، ادامه داد: تقویت و ارتقای سلامت موجب رشد و بالندگی جامعه در ابعاد مختلف می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز بر مشارکت و همکاری همه جانبه مردم و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های در هفته ملی سلامت تاکید کرد و سلامتی را یکی از محورهای توسعه پایدار دانست.

رضاییان‌زاده ادامه داد: مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مشارکت مردم در برنامه‌های سلامت، حس تعلق و مسئولیت آن‌ها را در قبال سلامت خود و جامعه افزایش می‌‌دهد و منجر به افزایش رضایت آن‌ها از خدمات ارائه شده می‌‌شود.

انتهای پیام
captcha