طرح‌های ارائه شده در مورد جنوب لبنان، قابل اجرا نیست
کد خبر: 4212649
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
نعیم قاسم:

طرح‌های ارائه شده در مورد جنوب لبنان، قابل اجرا نیست

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: آنچه که در قالب طرح‌هایی برای مسائل مربوط به جنوب لبنان مطرح می‌شود، قابلیت اجرا ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز شنبه در سخنانی تأکید کرد که ابتکارات مطرح شده در موضوع جنوب لبنان در صورتی که اساس آن‌ها آتش‌بس در غزه نباشد، قابل اجرا نیست.

شیخ قاسم در سخنرانی امروز خود گفت: هرکس ابتکاری تحت عنوان آتش‌بس در جنوب داشته باشد تا به اسرائیل کمک کند که بتواند کنترل بیشتری در غزه به دست آورد، این بدان معناست که او از ما می‌خواهد تا از دشمن صهیونیست حمایت کنیم.

وی افزود: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل، پس اول به مسائل مربوط به غزه رسیدگی کنید و سپس به لبنان بپردازید. در مقابل تهدیدهایی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه اسرائیل می‌تواند به ما حمله کند و با ما وارد جنگ شود، تأکید می‌کنیم که طرح این تهدیدها نشان می‌دهد ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم و موضع درستی اتخاذ کرده‌ایم. در آینده خواهیم دید که چه کسی از این تهدیدها سود می‌برد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره اظهارات یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص بازگرداندن ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به خانه‌هایشان گفت: با جنگ، ساکنان شمال را نمی‌توان برگرداند، بلکه این جنگ بازگشت آن‌ها را دورتر می‌کند و ممکن است پایانی بر این بازگشت باشد.

وی تصریح کرد: ادامه تجاوز، شهرک‌نشینان شمال را برنمی‌گرداند و گسترش تجاوزات علیه لبنان زندگی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

قاسم با بیان اینکه حزب‌الله لبنان در حمایت از غزه ایستاد و این حمایت مانع از برنامه‌های جنگی اسرائیل در فلسطین و لبنان در حال حاضر و آینده شد، تأکید کرد: حمایت ما مزایای خوب و مفیدی را به همراه خواهد داشت که فراتر از حمایت از غزه بوده و باعث می‌شود تا یک نیروی بازدارنده واقعی در مقابل صهیونیست‌ها ایجاد شود و آن‌ها خواهند فهمید که نمی‌توانند از خطوط قرمز عبور کنند.

کشورهای غربی، از جمله فرانسه، پس از وقوع درگیری‌هایی بین اعضای حزب‌الله و رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر گذشته آغاز شده است، ابتکاراتی را برای بازگرداندن آرامش به جنوب لبنان آغاز کردند.

انتهای پیام
captcha