نظارت کلی بر فعالیت‌های قرآنی جامعه صورت گیرد
کد خبر: 1348382
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
علیرضا اسفنده:

نظارت کلی بر فعالیت‌های قرآنی جامعه صورت گیرد

داور مسابقات قرآنی گفت: تلاش فعالان قرآنی برای رسیدن به جامعه قرآنی است و برای رسیدن به این هدف‌ باید نظارت کلی بر فعالیت‌های قرآنی جامعه صورت گیرد.


علیرضا اسفنده، کارشناس و مدرس علوم قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص فعالیت‌های قرآنی در اجتماع، گفت: فعالیت‌های قرآنی که در جامعه وجود دارند از دو بخش دولتی یا خصوصی خارج نیستند که باید این فعالیت‌ها به‌صورت متمرکز ساماندهی شوند.



وی ادامه داد: به‌منظور غنی کردن فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید خط کلی مسیر حرکت قرآنی در جامعه مشخص شود. این حرکت نیز مستلزم چشم‌انداز دوری برای فعالیت قرآنی جامعه است تا پیشرفت‌ها و پس‌رفت‌ها مشخص شوند.



این داور مسابقات قرآنی در خصوص اهداف فعالیت‌های فرآنی در جامعه اظهار کرد: هدف‌ها شامل ایجاد فضای قرآنی است که با این هدف می‌توان به جامعه قرآنی که در نظر گرفته شده است، دست یافت.



لزوم نظارت بر فعالیت‌های قرآنی



اسفنده با بیان اینکه تلاش همه فعالان قرآنی در جامعه دستیابی به جامعه قرآنی است، گفت: برای رسیدن به این هدف‌ها باید یک نظارت کلی با عنوان نظارت قرآن در جامعه صورت گیرد تا فعالیت‌های قرآنی از چارچوب مشخصی بهره‌مند شوند.



این فعال قرآنی با بیان اینکه اغلب نهادهای دولتی برگزارکننده مسابقات قرآنی هستند، اظهار کرد: این مسئله باعث پراکندگی فعالیت قرآنی می‌شود که بهترین امر در این راستا تعیین نهاد مشخصی برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی است تا مسئله هدف‌گذاری با دقت صورت گیرد.



وی با بیان اینکه حرکت در زمینه فعالیت‌های قرآنی باید مستمر و مداوم باشد و محدود به مکان مشخصی نباشد، گفت: همه فعالان قرآنی باید به فکر نتیجه برای پیشرفت فعالیت قرآنی در جامعه باشند.



اسفنده با بیان اینکه قاریان وظایف محول خود را تاکنون به‌خوبی ادا کرده‌اند، گفت: قاریان علاوه بر تلاوت قرآن باید معلومات قرآنی خود را به روز کنند و پژوهش‌های قرآنی خود را افزایش بدهند.



ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مفاهیم قرآنی



این داور قرآنی با تأکید بر اینکه افراد جامعه بر اساس فطرت خود خداجو هستند، گفت: مسئولان مربوطه باید برای گسترش قرآن، موج قرآنی را با برنامه‌های مختلف راه‌اندازی کنند. با توجه به اینکه القای مفاهیم قرآنی مهم‌ترین وظیفه یک قاری است، در این راستا باید یک سری دوره‌های آموزشی برای چگونگی القای این مفاهیم برای قاریان و فعالان قرآن صورت گیرد.



وی در پایان گفت: باید به فرموده پیامبر(ص) مبنی بر تمسک جستن به قرآن و اهل‌ بیت(ع) عمل شود تا جامعه هر روز پیشرفت‌های فراوانی داشته باشد.

captcha