اکرام و اطعام نیازمندان، باعث ایجاد مودت در جامعه می‌شود
کد خبر: 1432489
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

اکرام و اطعام نیازمندان، باعث ایجاد مودت در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول تبلیغ حوزه علمیه امام باقر(ع) شوش گفت: اجرای طرح اکرام و اطعام نه تنها باعث ایجاد مودت در جامعه می‌شود، بلکه افراد جامعه به‌صورت محسوسی از وضعیت یکدیگر مطلع می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین آل‌کثیر، مسئول تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه امام باقر(ع) شهرستان شوش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با تأکید بر اطعام و اکرام نیازمندان جامعه، اظهار کرد: هر ساله و بر حسب سنت حسنه‌ای که در شهرهای شمالی استان‌ (شوش، دزفول، اندیمشک، حر، فتح‌المبین) صورت می‌گرفت، امسال نیز اکرام نیامندان در این شهر صورت می‌گیرد.

وی گفت: بر این اساس، چهارشنبه اول مرداد طرح اکرام به‌صورت تهیه و توزیع کیسه غذایی بین نیازمندان شهرستان شوش و حر انجام می‌شود. این امر به‌صورت مشارکت مردمی و با همکاری جمعیت انصار دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار می‌شود، همچنین هیئت جوانان عاشورایی شهرستان شوش نیز در این طرح مشارکت دارد.

مسئول تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه امام باقر(ع) شوش ادامه داد: در این طرح افراد نیازمند منطقه شناسایی شده‌اند، البته سعی شده که کرامت نیازمندان و جامعه هدف این طرح حفظ شود.

آل‌کثیر با بیان اینکه اجرای طرح اکرام و اطعام باعث ایجاد مودت در جامعه می‌شود، گفت: در این طرح افراد دارا و ندار بر سر یک سفره می‌نشینند و به‌صورت محسوسی از وضعیت یکدیگر مطلع می‌شوند.

وی در پایان گفت: سعی بر این است که زمینه اشتغال‌زایی افراد نیازمند در این طرح نیز ایجاد شود تا زمینه وابستگی افرد به مرور زمان از بین برود.

captcha