مدرسه قرآن خاتم‌الانبیا دزفول بهره‌برداری می‌شود
کد خبر: 1446337
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
با ۱۵ کلاس آموزشی؛

مدرسه قرآن خاتم‌الانبیا دزفول بهره‌برداری می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیا‌ دزفول از راه‌اندازی اولین مدرسه قرآنی مجهز و تخصصی این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

علیرضا اسفنده، مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیاء شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه در سال 77 و زیر نظر اداره آموزش و پرورش این شهرستان دارالقرآن خاتم‌الانبیا‌ آغاز به‌کار کرد، گفت: آغاز حرکت فعالیت‌ این دارالقرآن در حالی بود که هیچ‌گونه امکاناتی از قبیل موارد اولیه آموزشی در اختیار مسئولان این دارالقرآن نبوده است.

وی با تصریح بر اینکه محل برگزاری کلاس‌های این دارالقرآن در نوبت مخالف دبستان مولوی این شهرستان بوده است، افزود: با توجه به وجود شوق فراوان برای آموزش قرآن در سطح منطقه همکاران فرهنگی این دارالقرآن سختی‌های روزهای ابتدایی آغاز کار این مرکز قرآنی را پذیرفتند.

مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیا‌ دزفول با تأکید بر اینکه در مدت فعالیت این دارالقرآن پیگیری‌های فراوانی برای احداث محل جدید صورت گرفته بود، افزود: این وضعیت تا سال 85 ادامه داشت که محمد موزون از خیران دزفول زمینی به مساحت 400 متر را در اختیار آموزش و پرورش این شهرستان با نیت ساخت مدرسه قرآن اهدا کرد.

وی با اعلام اینکه این خیر تا قبل از ثبت‌ نهایی فوت شد، گفت: این موضوع پس از کش و قوس‌های فراوان با ورثه خیر، منتهی به خرید زمین‌های اطراف این زمین شد و در نهایت 800 متر کنار زمین از ورثه خریده شده و بنام اداره آموزش و پرورش این شهرستان به ثبت رسید.

مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیا‌ دزفول با تأکید بر اینکه در سال 88 و با کمک 70 میلیون تومانی یک بانوی خیر دزفولی و بودجه اداره‌کل آموزش و پرورش کار ساخت این مدرسه قرآنی آغاز شد، گفت: پس از گذشت 5 سال مهر امسال این مدرسه قرآنی آماده بهره‌برداری و تحصیل دانش‌آموزان در این مرکز خواهد بود.

اسفنده اظهار کرد: مدرسه قرآنی خاتم‌الانبیا‌ با داشتن 15 کلاس تدریس به همراه تجهیزات کامل آموزشی از مجهزترین مدارس دزفول خواهد بود که گنجایش بیش از 2 هزار دانش‌آموز قرآنی را دارد.

وی ادامه داد: حفظ، احکام، قرائت، تفسیر دوره‌هایی هستند که دانش‌آموزان دختر و پسر به همراه مادران خود می‌توانند در طول سه ترم تحصیلی در آنها شرکت کنند که برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن ویژه نخبگان قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های این مدرسه قرآن در طول سال تحصیلی خواهد بود.

اسفنده با بیان اینکه از نظر تجهیزات آموزشی این مدرسه قرآنی با هیچگونه مشکلی مواجه نخواهد بود، افزود: تنها مشکلی که مسئولان این مدرسه این روزها درگیر آن هستند گزینش نیروهای آموزشی زبده و با تجربه برای تدریس دانش‌آموزان بوده که کاری بس دشوار است.

مدیر مدرسه قرآن‌ خاتم‌الانبیا‌ دزفول از محدود بودن بودجه‌ این مدرسه خبر داد و گفت: به جرأت می‌توان گفت اکنون و در آستانه آغاز سال تحصیلی 93- 94 با درجه مالی صفر به پیشواز مهر خواهیم رفت که مسئولان باید به فکر این مشکل نیز باشند.

اسفنده در پایان از برگزاری همایش‌ها، دوره‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلف قرآنی و دینی در این مدرسه خبر داد و گفت: هر شخصی که بخواهد گام مؤثری جهت اعتلای فرهنگ قرآنی داشته با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش دزفول این مدرسه برای برگزاری برنامه‌های مختلف در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

captcha