برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن؛ عاملی مؤثر در جایگزینی قاریان پیشکسوت خوزستان
کد خبر: 1450067
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن؛ عاملی مؤثر در جایگزینی قاریان پیشکسوت خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی خوزستان با تأکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن، گفت: نوجوانان تربیت‌شده متخصص، قطعاً جایگزین شایسته‌ایی برای قاریان پیشکسوت قرآن استان خواهند شد.

علیرضا اسفنده، کارشناس امور قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: پیشرفت قاریان و کسب نتیجه مطلوب برای آنها علاوه بر داشتن مربی خوب مستلزم تلاش فراوان خود آنان است.

وی با تصریح بر اینکه برای کسب رتبه‌های نخست در سطح مسابقات کشوری و بین‌المللی باید بر اساس قواعد خاصی حرکت کنیم، گفت: تحقق این فرایند نیازمند اتخاذ روشی است که دانش‌آموز بر اساس آن و برای کسب رتبه در مسابقات کشوری و بالاتر بر اساس اولویت‌‌های خاص قرآنی حرکت می‌کند.

این کارشناس امور قرآنی با تصریح بر اینکه گذراندن دوره‌های تخصصی تجوید، لحن و صوت برای یک قاری نوجوان بسیار لازم است، گفت: گذراندن این دوره‌ها مقدمه‌ای برای کسب آموزش‌های حرفه‌ای تلاوت قرآن خواهد بود که هر قاری باید این فرایند را طی کند.

اسفنده با بیان اینکه ورود به مسابقات به منزله پذیرش همه قواعد کشوری و بین‌المللی برای قرائت است، گفت: بر این اساس و با توجه به اینکه یکی از اهداف قاریان ما کسب رتبه در مسابقات کشوری است باید یک دوره‌های آموزشی قواعد مسابقات قرآن برای آنها برگزار شود.

مدرس علوم قرآنی گفت: استفاده از افراد با تجربه در برگزاری این دوره‌ها کمک بسیار شایانی به موضوع پیشرفت قاریان می‌کند و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که دست‌اندرکاران فعالیت‌های قرآنی باید انجام دهند برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن برای قاریان است.

وی با تأکید بر اینکه برای برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن باید قاریان مرتبط با این مهم انتخاب شوند، افزود: نوجوانان تربیت‌شده با توجه به برگزاری این دوره‌های قرآنی قطعاً جایگزین مناسبی برای قاریان پیشکسوت قرآن استان می‌شوند.

نبود تشکل قرآنی مستقل باعث جدایی قاریان از حضور در تلاوت شده است

اسفنده با تصریح بر اینکه نبود یک تشکیل مستقل برای قاریان خوزستان مهم‌ترین مشکل فعالیت‌های قرآنی این استان به‌شمار می‌رود، گفت: متأسفانه میان فعالان قرآنی خوزستان همبستگی وجود ندارد، در صورتی‌که یک تشکل مستقل برای هدایت مستقیم فعالیت‌های قرآنی در خوزستان تشکیل شود می‌توان به اهداف مدنظر کارشناسان قرآنی خوزستان برسیم.

کارشناس فعالیت‌های قرآنی خوزستان نبود تشکل قرآنی مستقل باعث جدایی قاریان از این عرصه بسیار مهم خواهد شد، گفت: خوزستان دارای ظرفیت قرآنی بسیار بالایی بوده است. برای به ثمر نشستن تلاش قاریان نوجوان باید همه افرادی که خود را مدیون قرآن و خوزستان می‌دانند دست به کار شده و تلاش جدی صورت دهند.

captcha