شبكه ماهواره‌ای الأهواز؛ گامی جهت تبيين معارف اهل‌ بيت(ع)
کد خبر: 2597015
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

شبكه ماهواره‌ای الأهواز؛ گامی جهت تبيين معارف اهل‌ بيت(ع)

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی دفتر نماينده ولی‌ فقيه در خوزستان تبيين معارف اهل‌ بيت(ع) و معرفی جامعه دينی خوزستان با استفاده از چهره‌های علمی و نخبگان دينی استان را دو هدف عمده راه‌اندازی شبكه ماهواره‌ای الأهواز دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين پيمان علی‌نژاد، مسئول فرهنگی دفتر نماينده ولی‌ فقيه در خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، در خصوص راه‌اندازی شبكه ماهواره‌ای «الأهواز» اظهار كرد: اين شبكه ماهواره‌ای يك شبكه دينی ـ اجتماعی و فرهنگی ـ مذهبی است كه به‌همت آيت‌الله موسوی‌ جزايری، نماينده ولی‌ فقيه در خوزستان و زعيم مدارس علميه استان راه‌اندازی شده است.
وی گفت: راه‌اندازی اين شبكه خدمتی دينی است كه در كنار بسياری از فعاليت‌های دينی كه در سطح جامعه و استان صورت می‌گيرد، به عموم مردم جامعه تقديم می‌شود، ولی اين اقدام طبيعتاً رنگ و بوی ديگری دارد؛ از جنس رسانه و با تأثيرگذاری بالا و مخاطبان بين‌المللی.
حجت‌الاسلام علی‌نژاد اظهار كرد: تبيين معارف اهل‌ بيت(ع) يكی از اهداف راه‌اندازی اين شبكه ماهواره‌ای است. فعاليت‌های زيادی در اين راستا در اين چند ساله توسط حوزه‌های علميه و دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) در استان صورت گرفته است و با توجه به اينكه دانش‌پژوهان و علمای زيادی در سطح استان خوزستان هستند درصدد هستيم اين ظرفيت‌ها را از طريق رسانه به كار گيريم.
مسئول فرهنگی دفتر نماينده ولی‌ فقيه در خوزستان ادامه داد: مطلب ديگر بحث خوزستان و اهواز است. خوزستان به فرموده مقام معظم رهبری دروازه ورود تشيع به ايران است. ظرفيت محبت به اهل‌ بيت(ع) در خوزستان بسيار بالا، مثال‌زدنی و قابل طرح در صحنه‌های بين‌المللی است. كمتر جايی را به اين شكل می‌بينيم كه اين همه احساس و شور و معرفت ميان مردم وجود داشته باشد كه درصدد هستيم اين موضوع را در رسانه مطرح و پخش كنيم.
وی خاطرنشان كرد: در شبكه‌های ماهواره‌ای كه مربوط به هر شهر، استان يا كشور باشد، متعارف است كه صحنه‌های مربوط به شهر،‌ استان يا كشور خود را نشان دهند و به شكلی منطقه خود را در كنار ديگر برنامه‌ها معرفی كنند. خوزستان و اهواز ظرفيت بسيار عظيمي است و اين شبكه يكی از كانال‌هايی است كه می‌توان اين ظرفيت را معرفی كرد.
حجت‌الاسلام علی‌نژاد با بيان اينكه چهره‌های علمی و افراد توانمند بسياری در عرصه‌های مختلف در استان داريم كه شايستگی حضور در اين صحنه را دارند، افزود: در صحنه جهانی می‌بينيم كه رسانه‌ها بسيار فعال هستند و در جنگ رسانه‌ای كه دشمنان به راه انداخته‌ و در آن سرمايه‌گذاری كرده‌اند و در برخی موارد دست به واژگونی واقعيت‌ها می‌زنند، لازم است در صحنه حاضر شويم و در اين سنگر نيز به مردم خود خدمت كنيم، جامعه دينی خود را به دنيا معرفی كنيم و اجازه ندهيم دشمن جامعه دينی ما را به شكل معكوس به دنيا معرفی كند.
مسئول فرهنگی دفتر نماينده ولی‌ فقيه در خوزستان با بيان اينكه راه‌اندازی شبكه الأهواز گام بزرگی در استان خوزستان است، اظهار كرد: راه‌اندازی شبكه كار سخت و پرهزينه‌ای است كه توان بسيار عظيم و وقت بسياری می‌طلبد. آرزوی بسياری از مردم استان ما بود ولی امكان تحقق آن به وجود نمی‌آمد و خدا را شكر می‌كنيم از اينكه آيت‌الله موسوی‌ جزايری، به‌عنوان يك فقيه و عالم مجاهد تشخيص موضوع دادند، در صحنه ورود كردند و اين گام بزرگ و اساسی را برای خوزستان عزيز ما برداشتند و اين موفقيت بسيار بزرگی است كه آن را به جامعه دينی خود تبريك عرض می‌كنيم.
وی با بيان اينكه راه‌اندازی شبكه ماهواره‌ای الأهواز، حركتی كاملاً‌ مردمی است، گفت: به جهت اينكه در وظايف سازمانی نهادهای ما اين حركت تعريف نشده است، اين كار نيز در محدوده وظايف هيچ كدام از نهادها تعريف نشد؛ لذا اين كار يك كار كاملاً مردمی است و بخش خصوصی و مردم ما به شيوه‌های مختلف مقوم كار بودند.
حجت‌الاسلام علی‌نژاد ادامه داد: در ديگر اقداماتی كه در استان انجام شده نيز وضع به همين منوال بوده است. به‌عنوان مثال راه‌اندازی دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز كه يك دانشگاه خصوصی و غيرانتفاعی است و مجوزهای آن نيز از وزارت علوم و آزمون‌ها از طريق سازمان سنجش است، تأمين بودجه و امكاناتش از طريق دولت نبود. حوزه‌های علميه هم چنين است. همه هزينه اداره آن‌ها از طريق وجوهات شرعيه كه مردم مؤمن پرداخت می‌كنند تأمين می‌شود.
مسئول فرهنگی دفتر نماينده ولی‌ فقيه در خوزستان تصريح كرد: آيت‌الله موسوی‌ جزايری، نماينده ولی‌ فقيه در استان اين صحنه خدمت را برای حوزه‌های علميه و طلاب علوم دينی فراهم كردند كه بحمدالله در استان خوزستان شاهد رونق و شكوفايی حوزه‌های علميه هستيم به شكلی كه در سطح كشور، حوزه علميه خوزستان از مدارس درجه يك محسوب می‌شود. تحصيل هزاران طلبه خواهر و برادر در سطح استان، تحصيل علم و حضور 500 دانشجو در دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) در سطح كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری با بودجه دولتی نيست. اين شبكه نيز مانند فعاليت‌هايی كه انجام می‌دهيم بودجه معين دولتی ندارد.
وی تصريح كرد: صخراوی از مديران بازنشسته صدا و سيمای مركز خوزستان و آبادان در حال حاضر مديريت شبكه الأهواز را بر عهده دارد و يك كادر فنی با مهارت و تجهيزات مناسب در اين عرصه فعاليت می‌كنند.
یادآور می‌شود، شبكه ماهواره‌ای الأهواز روی ماهواره نايل‌ست با فركانس 10727 پخش می‌شود. پخش برنامه‌های اين شبكه از 15 شهريورماه به‌طور رسمی آغاز شد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی جمیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۲
0
0
عالی
علی جمیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۲
0
0
عالی
captcha