مسابقات قرآنی مدهامتان از گام‌های مؤثر حرکت قرآنی کشور است
کد خبر: 2879122
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
مهدی دغاغله:

مسابقات قرآنی مدهامتان از گام‌های مؤثر حرکت قرآنی کشور است

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: دوره نهم از مسابقات و جشنواره باشکوه مدهامتان یکی از گام‌های بسیار مؤثر حرکت قرآنی در کشور به شمار می‌آید و سال به سال از لحاظ کمی و کیفی رو به پیشرفت است.

مهدی دغاغله داور بخش صوت رشته قرائت مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: این دوره از مسابقات و جشنواره باشکوه مدهامتان یکی از گام‌های بسیار مؤثر حرکت قرآنی در کشور به شمار می‌آید و سال به سال از لحاظ کمی و کیفی رو به پیشرفت است.

وی یکی از ویژگی‌های خوب این دوره از مسابقات مدهامتان را گزینش شهر و محل برگزاری مسابقات دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های این مسابقات، انتخاب مکان برگزاری این مسابقات در اهواز است. ما به میمنت ورود قاریان قرآن به شهر اهواز شاهد نزول رحمت الهی و باران شدیم. پس از گردوخاکی که اهواز را فرا گرفته بود ما این بارش را به میمنت برگزاری این مسابقات قرآنی می‌دانیم.

دغاغله انتخاب حسینیه امام رضا(ع) را برای برگزاری این مسابقات، مکانی زیبا، معنوی و برازنده برگزاری مسابقات کشوری دانست و افزود: علاوه بر این در این دوره از مسابقات شاهد حضور قاریان خوب و طراز اول کشور هستیم.

داور بخش صوت رشته قرائت مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان پیشنهاد داد: در رابطه با سال‌های آینده به نظر می‌رسد خوب است حداقل یک ماه قبل از برگزاری مسابقات، قرعه‌ها به متسابقین داده شود و آنها کار حرفه‌ای روی این قطعات انجام دهند؛ از حفظ آن قطعه گرفته تا برطرف کردن اشکالات وقف و ابتدایی، لحنی و تجویدی.

وی توضیح داد: این امر در ارتقاء و بالابردن کیفیت مسابقات بسیار مؤثر است، با توجه به اینکه هدف همین است ما وقتی مسابقه می‌گذاریم قطعه را در اختیار متسابقان قرار می‌دهیم تا ببینیم کدام یک بهتر می‌تواند روی این قطعه کار کند و با کمک اساتید وقف و ابتدا، تجوید، صوت و لحن و ... قرائت خود را به کیفیت لازم برساند و در مسابقات به عرضه بگذارد.

دغاغله افزود: برای اینکه کیفیت مسابقات در همه زمینه‌ها از گزینش مکان برگزاری تا خدمات مختلف تنزل پیدا نکند، باید سال به سال کیفیتش حداقل مساوی سالهای قبل باشد و پایین‌تر نیاید.

این داور قرآنی با بیان اینکه سطح کیفیت متسابقان نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته است، با تأکید بر آموزش متسابقان گفت: آموزش قرآن باید قبل از برگزاری مسابقات صورت گیرد و مسابقات نتیجه آموزش‌ها باشد.

captcha