پیام تسلیت شورای عالی قرآن در پی درگذشت استاد رنجبر + زندگی‌نامه
کد خبر: 3007582
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

پیام تسلیت شورای عالی قرآن در پی درگذشت استاد رنجبر + زندگی‌نامه

گروه فعالیت‌های قرآنی: شورای عالی قرآن در پی درگذشت استاد عباس رنجبر، مدرس قرآن کریم پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، در پی درگذشت استاد عباس رنجبر از متقدمین تلاوت قرآن در شهر قم، شورای عالی قرآن پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انّا الیه راجعون
مطلع شدیم جناب استاد عباس رنجبر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور و شهر مقدس قم که سالیان طولانی، شاگردان متعدد و برجسته‌ای را تربیت نمود، به رحمت ایزدی پیوست.
بدین وسیله شورای عالی قرآن ضایعه درگذشت این عزیز فقید را به جامعه قرآنی کشور و بیت محترم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجات را برای این خادم قرآن از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نماید.
زندگی‌نامه:
استاد عباس رنجبر متولد 1318 ه ش جزو متقدمین تلاوت و معلمیِ قرآن کریم به حساب می‌آید. ایشان هم‌دوره افرادی چون مرحوم مولایی و مرحوم بیوک اصل محمدی بود و از محضر اساتیدی چون مرحوم سرهنگ بیگلری و مرحوم خلیل الرحمان بهره برد.
ایشان جزو اولین کسانی بود که محافل قرآنی و مسابقات قرآنی را از قبل از انقلاب در شهر مقدس قم راه‌اندازی کرد و به نوعی پایه‌گذار این نوع سبک تلاوت قرآن در شهر قم بود.
ایشان به سبک مرحوم منشاوی تلاوت می‌کرد و تا همین اواخر نیز جلسات قرآنی‌اش پابرجا بود.
در طی این سال‌ها افراد زیادی چون حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، ابوالفضل علامی، حجت‌الاسلام طباطبایی، حجت الاسلام حاج‌ابوالقاسم، علی‌اکبر دهدشتی و حیدر کسمایی از محضر ایشان بهره‌مند شدند. همچنین در سال 1387 و از دست ریاست جمهوری وقت به عنوان چهره قرآنی مورد تکریم قرار گرفت.
سرانجام استاد عباس رنجبر، چهارشنبه 26 اسفند 93 و در سن هفتاد و چهار سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهر مقدس قم به رحمت ایزدی پیوست.

captcha