لزوم فراهم شدن زمینه حضور شرکت‌کنندگان جدید مسابقات قرآنی
کد خبر: 3214493
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
دغاغله تصریح کرد:

لزوم فراهم شدن زمینه حضور شرکت‌کنندگان جدید مسابقات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از داوران مسابقات قران فرهنگیان خوزستان تصریح کرد: در این مسابقات معضل عدم تخصص در امور قرآنی میان فرهنگیان نشان داده نمی‌شود چراکه تنها دانه‌درشت‌ها پذیرفته شده‌اند و در صورت کناره‌گیری این افراد ثابت از مسابقات، عرصه برای دیگران نیز باز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سوم اردیبهشت‌ماه استان خوزستان شاهد برگزاری مسابقات قرآن قشری از جامعه بود که شاید به جرأت بتوان آن‌ها ار تأثیرگذارترین مردم بر شکل‌گیری شخصیت فرزندانمان دانست.

مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فرهنگیان خوزستان با اهدا لوح افتخار، تقدیرنامه عمومی و اهدا جوایز به برگزیدگان پایان یافت. این مسابقات در رشته‌های قرائت و اذان تدوین شده بود.

در این میان مهدی دغاغله و سیدکریم موسوی داوران این مسابقات قرآنی از کیفیت، چگونگی اجرا و استعدادهای شرکت‌کنندگان می‌گویند.

مهدی دغاغله که در رشته قرائت این مسابقات قرآنی استان به داوری پرداخت در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان از برگزاری مسابقات فرهنگیان در سطح کیفی بسیار بالا خبر داد.

حضور برخی غیر متخصص‌های قرآنی در مسابقات

وی از حضور غیر متخصص‌ها در امر قرآنی در این مسابقات ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه برخی از فرهنگیانی که به‌عنوان معلم قرآن جذب آموزش و پرورش شده شده‌اند نه تنها از جامعه قرآنی استان خوزستان نیستند بلکه دارای قرائت صحیحی نیز نیستند.

دغاغله تصریح کرد: این مسابقات معضل عدم تخصص در امور قرآنی میان فرهنگیان را نشان نمی‌دهد چون فقط دانه‌درشت‌ها پذیرفته شده‌اند. در سال‌های آینده اگر دانه درشت‌ها و مقام‌آوران امسال کنار بروند و میدان را برای دیگران باز بگذارند باقی افراد نیز خود را از نظر سطح قرائت ارتقا می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر انگیزه حضور عده‌ای در این مسابقات کسب امتیاز باشد نیز قابل تحسین است چراکه برخی به همین دلیل وارد امور قرآنی خواهند شد.

همچنین سیدکریم موسوی، دیگر داور این مسابقات در رشته اذان نیز در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، با اشاره به اینکه در هیچ مسابقه‌ای و در هیچ دوره‌ای صدای مؤذنین از نظر کیفیت و زیبایی به مسابقات فرهنگیان نمی‌رسد، افزود: در این دوره از مسابقات شنونده صداهایی بودم که من را به آینده استان بسیار امیدوار کرد.

اختصاص مکان نامناسب به جایگاه داوران

وی نقدی را به محل جایگاه داوری این مسابقات داشت و گفت: در این مسابقات شأن داوری از نظر مکان اختصاص داده شده حفظ نشده بود و مکان‌هایی نامناسب مثل نمازخانه یک مدرسه را به مسابقات قرآن کریم فرهنگیان استان خوزستان اختصاص داده بودند.

موسوی از نظارت و استقبال خوب بر اجرای این مسابقات ابراز رضایتمندی کرد.

تأکید بر برگزاری مسابقات در فضایی گسترده‌تر

داور بخش صوت رشته اذان تصریح کرد: به دلیل بالابودن سطح این مسابقات بهتر است در سال‌های آینده مکانی وسیع‌تر در نظر گرفته شود که علاقه‌مندان به شنیدن اصوات و الحان زیبا با حضور در محل برگزاری مسابقات از شنیدن آن بهره‌مند شوند.

وی جهت پربار برگزار شدن این مسابقات در سال‌های آینده پیشنهاد داد: جلسات آموزشی و دوره‌های فشرده آموزشی با هدف ارتقا سطح کیفی شرکت‌کنندگان برگزار شود.

captcha