توضیحات مهدی دغاغله به دو پرسش
کد خبر: 3317221
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

توضیحات مهدی دغاغله به دو پرسش

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی استان خوزستان به دو پرسش فعالان قرآنی خوزستان پیرامون پخش تلاوت قرآن از سیمای مرکز خوزستان و سهمیه استان در دیدار با مقام معظم رهبری پاسخ داد.

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: پیرامون پخش تلاوت جمع‌خوانی قرآن کریم از سیمای مرکز خوزستان و دیدار جامعه قرآنی خوزستان با مقام معظم رهبری مطالبی بیان شده است که توضیحاتی درباره آن ارائه می‌کنم.

وی گفت: تلاوت‌هایی که به صورت رسمی از سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شوند باید توسط قاریانی انجام گیرد که از سوی شورای عالی قرآن تأیید شده باشند.

رئیس جامعه قرآنی استان خوزستان گفت: در صورتی که قرائت قرآن پخش شده از سیمای مرکز خوزستان از طریق گزارش خبری و در قالب محفل انس با قرآن تهیه شده باشد و یا مسابقه‌ و آموزشی باشد لازم نیست که قاری تأیید شده شورای عالی قرآن باشد. بنابراین پخش برخی از تلاوت‌ها در صدا و سیما هر چند که قاریان تأیید شده‌ شورای عالی قرآن نباشند چون در این سه مقوله قرار نمی‌گیرند برای پخش مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی پیرامون اینکه موضوعی درباره نقش جامعه قرآنی استان خوزستان در دیدار با مقام معظم رهبری در روز اول ماه مبارک رمضان میان برخی فعالان قرآنی استان مطرح شده است، گفت: درباره این موضوع باید گفت یکی از اعضای هیئت مدیره و رئیس هئیت مدیره و برخی از اعضای جامعه قرآنی استان در این دیدار حاضر بودند. اما برخی از فعالان قرآنی استان ایراد گرفته بودند که چرا از ما برای این دیدار دعوت نمی‌شود.

دغاغله درباره سهمیه‌بندی دیدار با مقام معظم رهبری در اول ماه رمضان توضیح داد: در هر استان رابط میان شورای عالی قرآن وجود دارد که در هر سال افرادی را برای این دیدار معرفی می‌کند تا کارت ورود برای آنها صادر شود.

این داور بین‌المللی قرآن عنوان کرد: تا سال گذشته سهمیه استان برای این دیدار 10 نفر بود و امسال با رایزنی‌های انجام گرفته 15 نفر برای حضور در دیدار با مقام معظم رهبری اختصاص داده شد. در این میان سیف‌الله معلمی، منصور کریمی، گروه تواشیح ثقلین، یوسف حمادی از سوسنگرد مرتل قرآن، سه حافظ قرآن از دزفول به صورت رسمی آمادگی خود را برای دیدار اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه گروه ثقلین با گروه تواشیح پیامبر اعظم(ص) در محضر مقام معظم رهبری اجرا داشته‌اند باید در این مراسم حضور می‌یافتند. بنابراین منصور کریمی، یوسف حمادی و یک فعال قرآنی دیگر استان به دلیل علاقه‌مندی در فهرست گنجانده شدند.

دغاغله گفت: برخی افراد مدعی هستند که چرا ما برای این دیدار دعوت نمی‌شویم، تصور می‌کنند باید از آنها برای دیدار دعوت شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسگری
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۱۰:۰۲
0
0
این الان کجاش پاسخه. همش توجیهه که!!!!
captcha