نتایج داوری مسابقات مقدماتی تواشیح بدون آگاهی از پیشینه گروه‌ها
کد خبر: 3349987
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
دغاغله تأکید کرد:

نتایج داوری مسابقات مقدماتی تواشیح بدون آگاهی از پیشینه گروه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآن‌ ‌یکی از ویژگی‌های مثبت داوری مسابقات مقدماتی تواشیح به‌صورت غیرحضوری را عدم آگاهی به پیشینه شرکت‌کنندگان دانست و گفت: هدف از عدم آگاهی این بوده که بر ذهن داوران تأثیری نداشته باشد؛ البته با این شیوه نتایج بهتر و مطلوب‌تری به‌دست می‌آید.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی مسابقات قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به پایان داوری آثار رسیده در مرحله مقدماتی مسابقات کشوری تواشیح، ابتهال و همخوانی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه جدید، نظام‌نامه داوری مسابقات با سال‌های گذشته تفاوت عمده‌ای داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه به گروه‌ها اعلام شد آثار خود را به‌صورت ضبط ویدئویی به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال کنند، داوری این آثار بدون هر‌گونه شناخت روی گروه‌ها انجام گرفت. چرا‌که تیم داوری نام گروه را نمی‌دانست و تصویری از اعضای آن نیز نداشت و این داوری تنها بر اساس شنیدن اجرا و صدای افراد صورت گرفت.

داوری بدون آگاهی از پیشینه گروه‌ها

دغاغله ادامه داد: به‌منظور داوری دقیق آثار مبتهلان و گروه‌های تواشیح سراسر کشور آئین‌نامه مسابقات تدوین شده است تا بر این اساس پیشینه گروه‌های تواشیح و افراد بر ذهن داوران تأثیر خاصی نداشته باشد و البته با این شیوه نتایج بهتر و مطلوب‌تری به دست خواهد آمد.

معرفی حداقل 8 گروه و حداکثر 14 گروه به مرحله نهایی

این پیشکسوت قرآن کریم کشور تصریح کرد: کار داوری آثار گروه‌های تواشیح و مبتهلان راه یافته به مرحله مقدماتی مسابقات کشوری تواشیح به پایان رسیده است و حداقل 8 گروه و حداکثر 14 گروه به مرحله نهایی معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت گروه‌های تواشیح خوزستانی در این مسابقات در چه جایگاهی قرار دارد؟ گفت: صداها در این آثار ارائه شده قابل تشخیص نبود که اجراها مربوط به کدام استان است.

دغاغله تصریح کرد: مرحله نهایی مسابقات کشوری تواشیح، ابتهال و همخوانی سازمان اوقاف و امور خیریه 21 شهریور به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنای خوزستان، مرحله مقدماتی مسابقات کشوری تواشیح به منظور بررسی فایل‌های ارسالی از گروه‌های تواشیح سراسر کشور، از 28 مردادماه با حضور داوران و اساتید کشوری در دانشگاه علوم قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد و جمعه، 30 مردادماه به پایان رسید.

بنا بر تغییرات اعلام شده در آئین‌نامه اجرایی مسابقات تواشیح، گروه‌های تواشیح در استان‌ها فایل‌ تصویری از قطعات اجرایی خود را ضبط کرده و به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال کرده‌اند تا این آثار در مرحله مقدماتی مرحله کشوری مورد بررسی از سوی اساتید و داوران کشوری قرار گیرد و در نهایت تعدادی از این آثار برای حضور در مرحله کشوری مسابقات تواشیح انتخاب شود.

براساس آئین‌نامه جدید گروه‌های منتخب استانی که نمره لازم را برای ورود به مسابقات کشوری کسب کرده‌اند با نظارت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان تواشیح و همخوانی خود را ضبط ویدئویی کرده و به سازمان اوقاف کشور ارسال کرده اند. گروه‌های تواشیح منتخب تا پنج‌شنبه 15 مرداد مهلت داشتند که اجرای ضبط شده خود را به سازمان اوقاف کشور ارسال کنند.

گروه میعاد اهواز به‌عنوان گروه اول مسابقات استانی، گروه العباد اهواز به‌عنوان گروه دوم مسابقات استانی، گروه مشکات اهواز به‌عنوان راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات کشوری و دارنده سهمیه، گروه‌هایی بوده‌اند که نسبت به ضبط اثر اقدام کرده‌اند.

captcha