ضرورت اتخاذ تدابیری برای حفظ نخبگان قرآنی
کد خبر: 3370844
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
دغاغله تصریح کرد:

ضرورت اتخاذ تدابیری برای حفظ نخبگان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت‌مدیره جامعه قرآنی خوزستان بر ضرورت پیگیری جدی موضوعات مربوط به حفظ جان نخبگان قرآنی تأکید کرد و گفت: تدابیری باید اندیشیده شده تا دیگر، زبده‌ترین قاریان خود را از دست ندهیم.

مهدی دغاغله، رئیس هیئت‌مدیره جامعه قرآنی خوزستان در گفت​وگو با خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در مورد فاجعه منا و کشته‌شدن تعدادی از نخبگان جامعه قرآنی کشور، اظهار کرد: به‌عنوان یکی از خادمین ساحت مقدس قرآن کریم این ضایعه بزرگ و اسف‍بار را به همه ملت شریف و به‌ویژه جامعه قرآنی تسلیت عرض می‌کنم.

وی اظهار کرد:​ ما افرادی را از دست دادیم که از نخبگان و زبدگان تلاوت و مدیحه‌سرایی در کشور بودند. سه نفر از گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) مفقود شدند که خبر شهادت یکی از آن‌ها به نام امین باوی قطعی شده است. همچنین، شهادت محسن حاجی‌کارگر نیز که نفر اول مسابقات مالزی بود نیز تأیید شده است. حسن دانش نیز که نفر اول مسابقات بین​المللی ایران است، همچنان مفقود است. ضایعه بسیار بزرگی است. مایه تأسف است که نخبگان قرآنی ما به این سادگی پرپر بشوند و از بین بروند.

دغاغله با تأکید بر اینکه در سوء مدیریت سعودی‌های بی‌تدبیر شک و تردیدی نیست، اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم ارزش نخبگان تلاوت و تواشیح بیش از دیگر حجاج است، اما وقتی گروهی به‌عنوان منتخب قرآنی کشور به مکه می‌روند باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها بشود. چون اکثر آن‌ها اولین بار بود که به مکه مشرف شده بودند.

رئیس هیئت‌مدیره جامعه قرآنی خوزستان عنوان کرد: باید به منظور همراهی با کاروان قرآنی حداقل یک نفر به عنوان مسئول انتخاب می‌شد که تجربه سفرهای این چنینی را داشته باشد و یا اینکه یک نفر آشنا با زبان آن‌ها را همراهی می​کرد و نباید این نخبگان به حال خود رها می​شدند.

وی با اشاره به مشکلات هر ساله​ای که عربستان برای حجاج به وجود می​آورد، گفت: مقرر بود قطار زیرزمینی در منا راه​اندازی شود که هزینه آن  بسیار کمتر از هزینه راه​اندازی شبکه​های ماهواره​ای است.

دغاغله تصریح کرد: باید این مسائل به ​گونه​ای جدی پیگیری شده تا دیگر تکرار نشوند. همچنین برای فعالان قرآنی نیز تدابیری اتخاذ شود تا به این سادگی زبده​ترین قاریان خود را از دست ندهیم.

captcha