اعلام زمان برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه
کد خبر: 3471921
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

اعلام زمان برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه

گروه فعالیت‌های قرآنی: زمان و مکان برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبداللهیان، دبیر چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه 13 اسفندماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
وی افزود: در این همایش که با حضور مسئولان کشوری و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی برگزار خواهد شد بیش از 20 نفر از بانوان شاخص و سرآمد در امور قرآنی تجلیل می‌شوند که هفت نفر از بانوان در حوزه بین‌الملل و بقیه از بانوان قرآنی ایران اسلامی هستند که در رشته‌های پژوهش، هنرهای قرآنی، داوری، قرائت، حفظ، مربیگری و... تجلیل می‌شوند.
عبداللهیان عنوان کرد: محور تعیین شده برای این همایش «قرآن و امام رضا(ع)» است و به همین مناسبت، مقالاتی با محوریت سیره امام رضا(ع)، رفتارها و گفتارهای قرآنی امام رضا(ع) و... در دو شماره از نشریه قرآنی بینات به چاپ می‌رسد. نشریه بشارت نیز به چاپ مقالات این همایش پرداخته و به رویکرد قرآن و امام رضا(ع) می‌پردازند.
دبیر همایش بانوان قرآن‌پژوه ادامه داد: همه ائمه اطهار(ع) برای ما محبوب هستند اما ارتباط ایرانیان با امام رضا(ع) به این دلیل که در ایران هستند بیشتر است و سالیانه به مشهد مقدس می‌روند و از امام رضا(ع) نیز حاجت می‌گیرند و به همین دلیل در این همایش تلاش کرده‌ایم در کنار پرداختن به مسائل قرآنی بتوانیم آداب زیارت، عظمت و فضیلت زیارت و... را نیز در همایش مطرح کرده و مسائلی با این موضوعات را نیز در قالب نشریات و کتاب‌های مختلف ارائه کنیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم امسال که رویکرد این همایش «قرآن و امام رضا(ع)» است، بتوانیم به برکت دعای حضرت گام‌های استوارتری را در جهت خدمت به بانوان قرآن‌پژوه برداریم.
captcha