اوقاف خوزستان؛ برگزاركننده نشست‌های ماهانه طرح ملی تربيت حافظان قرآن
کد خبر: 3490139
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

اوقاف خوزستان؛ برگزاركننده نشست‌های ماهانه طرح ملی تربيت حافظان قرآن

گروه فعاليت‌هاي قرآنی: با هدف هماهنگی در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال 95 استان خوزستان جلسات ماهانه با قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شهرهای استان گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: به منظور هماهنگی در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال 95 استان خوزستان و نتيجه‌بخشي باكيفيت آن و نزديك شدن به منويات مقام معظم رهبري، جلسات ماهانه با قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شهرهای استان گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه اول با این افراد استان خوزستان به شش منطقه‌ قرآنی تقسیم شد، افزود: با بررسی‌های بیشتر افراد سرگروه مناطق قرآنی تغییر کرده و بیشتر شده‌اند. به دلیل آنکه فاصله میان برخی از شهرها زیاد است و فعالان قرآنی نمی‌توانند به همه مناطق تعیین شده سرکشی کنند، بنابراین با بیشترشدن افراد مناطق قرآنی نیز به شهرهای کمتر تقسیم شده‌اند.

فرهادي‌نژاد بيان كرد: از ابتدای سال ۹۰ تا پایان سال ۹۴، هفتاد و شش هزار و ۷۸۵ حافظ قرآن کریم از طرح تربیت حافظان در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: استان خوزستان در سال ۹۵ با سهمیه ۲۵هزار نفر در طرح تربیت حافظان شرکت خواهد کرد. خوزستان پس از تهران، خراسان رضوی و اصفهان در مکان چهارم قرار دارد که با توجه به ظرفیت استان این آمار تهیه شده است.

captcha