انسجام كانون‌های مساجد نیازمند شكل‌گیری هسته‌های مركزی شهرستانی و استانی است
کد خبر: 3493635
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

انسجام كانون‌های مساجد نیازمند شكل‌گیری هسته‌های مركزی شهرستانی و استانی است

گروه اجتماعی: مدیر کانون فرهنگی ـ هنری مسجد رسول‌الله(ص) دزفول گقت: انسجام و هدفمندی فعالیت‌های كانون‌های مساجد نیازمند شكل‌گیری هسته‌های مركزی شهرستانی و استانی است؛ با تشكیل این هسته‌ها حركت هدفمندتر و نتيجه كار بهتر خواهد بود.

سید محمد مهدیان‌زاده، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری وصال مسجد رسول‌الله(ص) دزفول در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برنامه‌های این كانون برای اعضای خود گفت: تعدادی از اعضای كانون كه طلبه حوزه علمیه نیز هستند، طرح آموزشی و تربیتی برای كانون برنامه‌ریزی كرده‌اند كه با اجرای آن، اعضای كانون از كودك تا جوان دوره‌های آموزشی مدونی در زمینه قرآن، عقاید، اخلاق، احكام و اخلاق سپری می‌كنند.

وی بر لزوم برنامه ریزی مدون در اجرای برنامه‌های مساجد تأكید كرد و گفت: كانون‌هایمساجد باید تقویم سالانه‌ای را در ابتدای هر سال در اختیار كانون‌ها بگذارد تا كانون‌ها برای شركت در برنامه‌ها از زمان دقیق آنها مطلع باشند بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای آن داشته باشند. در حال حاضر کانون‌های مساجد هر کدام برای خود کار می‌کنند. باید در هر شهرستان مسئولان کانون‌ها در ادارات ارشاد گردهم آیند و یک هسته مرکزی تشکیل دهند.

مهدیان‌زاده ادامه داد: مسئولان هسته مرکزی كانون‌های شهرستان نیز هسته مرکزی استان را شکل دهند و مسئول هسته مرکزی تمام‌ استان‌های كشور، هسته كشوری را برای کمک در برنامه‌ریزی و اجرا ایجاد كند.

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری وصال مسجد رسول‌الله(ص) دزفول با تأكید بر اینكه این هسته‌ها باید منسجم باشند، افزود: با تشكیل این هسته‌ها هدفمندتر حركت می‌كنیم و نتیجه كار بهتر خواهد بود. در غیر این صورت هر كانون برای خود كار می‌كند، بعضی فعال و برخی غیر فعال هستند؛ با این وجود هزینه یكسانی گرفته می‌شود. هنگامی که این هسته مرکزی وجود داشت نظارتی به وجود می‌آید و این هسته یا شورای استانی می‌تواند امکانات را با توجه به میزان فعالیت کانون‌ها بین آنها توزیع کند.

captcha