آموزش قرآن و اخلاق در حلقه​های قرآنی مسجد الغدير دزفول
کد خبر: 3498226
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

آموزش قرآن و اخلاق در حلقه​های قرآنی مسجد الغدير دزفول

گروه فعالیت‌های قرآنی: تشكيل حلقه​های قرآن و اخلاق از برنامه​های مستمر و همه روزه کانون فرهنگی ـ هنری مسجدالغدیر كوی آزادگان در شهرستان دزفول است كه بيش از 300 قرآن​آموز در آنها شركت دارند.

مجتبی ضیائی‌مهر، مدیر کانون انصارالحسین(ع) مسجدالغدیر كوی آزادگان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: بیش از ده سال از فعالیت‌های این کانون فرهنگی ـ هنری می‌گذرد. از جمله برنامه​های این کانون تشكيل حلقات قرآن‍ی برای گروه​های سنی مختلف است؛ اين كانون موفق شده است 9 حلقه قرآنی برای مقاطع سنی نونهال تا جوان دایر كند.

وی با بيان اينكه این جلسات به صورت منظم همه روزه پیش از نماز مغرب و عشاء در این مسجد تشکیل می‌شوند، اظهار كرد: 363 قرآن‌آموز در مقاطع مختلف سنی در این حلقه‌های قرآنی شرکت می‌کنند و پس از گذران هر دوره به دوره بالاتر راه​ می​يابند.

ضيائی​مهر گفت: اخلاق در زندگی، نحوه مواجهه با مشکلات، زندگی اسلامی و اخلاقی، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و آسیب‌شناسی اجتماعی از مباحثی است که به تناسب مقطع سنی شرکت‌کنندگان هر حلقه به آنها ارائه می‌شود. دکتر محمد حاجی‌خلف و استاد جمال از اساتید این مسجد هستند که هر شب جلسات تفسير نهج​البلاغه و اخلاق را دایر می‌کنند.

مدير كانون انصار الحسين افزود: از ويژگی​های این مسجد آن  است که فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت نظام‌مند پیش می‌برد. هر يك از نهاد‌های هیئت امنا، کانون فرهنگی ـ هنری، پایگاه بسیج و نمازگزاران نماینده‌ای در شورای فرهنگی مسجد دارند كه اين نمايندگان هر سه ماه برنامه‌های مسجد را تدوین می‌کنند.

وی خاطرنشان كرد: از برنامه‌های ثابت این کانون در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات شهرستانی قرآن و محفل انس با قرآن با حضور قاریان استانی است. چهارمين دوره اين دو برنامه امسال نيز برگزار خواهند شد.

ضيائی​مهر همچنين از پيگيری اين كانون فرهنگی ـ هنری نسبت به تشكيل كانون قرآن و عترت نيز خبر داد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلسه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۱۵:۰۹
0
0
من از بچه های این مسجد هستم، و این صحبت ها کذب هست، چونکه این کانون هیچگونه کمکی به حلقه های صالحین یا جلسات نمیکنه، در واقع فعالیت های بچه های جلسات رو به اسم کانون درآوردن از لحاظ شرعی مشکل داره
یکی از فعالان
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۱۸:۰۳
0
0
بنده از اعضای فعال این مسجد هستم ولی همانطور که دوستمان گفت این اخبار کذب است.اولا تعداد حلقه ها 7 حلقه میباشد و تعداد متربیان بین 150 نفر تا 200 نفر میباشد.
ثانیا استاد جمال در حال حاضر هیچ برنامه ای در حلقه ها اجرا نمیکند.
ثالثا از طرف کانون فرهنگی انصار الحسین هیچ کمکی به حلقه ها نمی شود.
امیدوارم بجای یکسری آمار غلط به حلقه ها کمک شود.
captcha