جلسه نقد آثار جدید «سیدمهدی شجاعی»
کد خبر: 3522283
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

جلسه نقد آثار جدید «سیدمهدی شجاعی»

گروه ادب: فرهنگسرای گلستان جلسه نقد و بررسی دو کتاب «از نیستان و... دیگرستان» و «امروز بشریت...» اثر سیدمهدی شجاعی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فرهنگسرای گلستان جلسه نقد و بررسی دو کتاب «از نیستان و... دیگرستان» و «امروز بشریت...» اثر سیدمهدی شجاعی را برگزار خواهد کرد.

اثر «از نیستان و ... دیگرستان» شامل برخی از داستان‌های اجتماعی نویسنده است که با زبانی تند و تیز و گزنده نوشته شده است. این مجموعه داستان با وجود این که تنها ۱۴ داستان از آثار شجاعی در این دهه را شامل می‌شود، اما در میان خود داستان‌هایی مانند پارک دانشجو را ارائه کرده است که در سال‌های نخست تألیف خود در مجله نیستان سر و صدای زیادی به راه انداخت.

کتاب «امروز بشریت ...» نیز مجموعه‌ای از داستان‌های اجتماعی شجاعی است و نویسنده در این داستان‌ها زاویه‌ای از جامعه خودش را می‌بیند و به چالش می‌کشد که شاید به دلیل فضای خاص دهه شصت و سال‌های دفاع مقدس کمتر نویسنده‌ای به آن توجه کرده و یا میل به شکافتن آن پیدا می‌کند. با این حال شجاعی این نکات ظریف را در دل انسان‌های داستانش که از قضا افرادی بسیار معمولی و قابل دسترس برای مخاطبانش به شمار می‌روند، شناسایی کرده و به کالبدشکافی عاطفی و احساسی آنها در معرض دید مخاطبانش می‌پردازد.

برنامه نقد این دو کتاب در روز سه‌شنبه، 26 مرداد، ساعت 17 در فرهنگسرای گلستان به آدرس نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان با حضور سیدمهدی شجاعی، نویسنده اثر و منتقدین محمدرضا گودرزی و محمدمهدی رسولی و علاقه‌مندان حوزه داستان برگزار خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۰:۱۴
0
0
جلسه نقد و بررسی آثار از کارهای خوب و ارزشمند است
captcha