نقد کتاب «سفری به قلب قرآن» در دانشگاه تگزاس
کد خبر: 3523217
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

نقد کتاب «سفری به قلب قرآن» در دانشگاه تگزاس

گروه بین‌الملل: کتاب «اگر اقیانوس‌ها مرکب بود ـ یک دوستی بعید و سفری به قلب قرآن» که سال گذشته از برگزیدگان جایزه ملی کتاب آمریکا شد؛ طی جلسه‌ای آنلاین در دانشگاه تگزاس در دالاس با حضور نویسنده مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نقد کتاب «سفری به قلب قرآن» در دانشگاه تگزاس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Dallas News»، باشگاه آنلاین کتابخوانی روزنامه «دالاس‌نیوز» آمریکا برای هفته آینده کتاب «اگر اقیانوس‌ها مرکب بود ـ یک دوستی بعید و سفری به قلب قرآن» اثر «کارلا پَوئر» را انتخاب کرده و با ارائه گزیده‌ای از این کتاب از علاقمندان خواسته که ضمن مطالعه کتاب در جلسات آنلاین نقد و بررسی این کتاب شرکت کنند.

این جلسات آنلاین از روز دوشنبه هفته آینده، 1 شهریورماه، آغاز می‌شوند.

باشگاه آنلاین کتابخوانی روزنامه دالاس به‌طور مرتب کتاب‌هایی را معرفی و جلساتی را برای بحث و بررسی در مورد آن‌ها برگزار می‌کند که هفته آینده این جلسات به این کتاب اختصاص دارد.

در این کتاب کارلا پَوئر (Carla Power) درباره داستان اینکه چگونه او و شخصی به نام شیخ «محمد اکرم ندوی» راهی را برای مقابله با تصورات نادرست موجود در مورد قرآن پیدا می‌‌‌کنند، سخن می‌گوید.

پَوئر که خود یک آمریکایی سکولار است و مادری یهودی و پدری کواکر دارد، در کلاس‌های قرآن محمد اکرم ندوی شرکت می‌کرد.

در این کتاب داستان سفر یک ساله آن‌ها به عمق قرآن بیان شده و نشان داده می‌شود که اسلام برخلاف آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود، مروج صلح و احترام برای بانوان است.

captcha