مراسم ازدواج زوج‌های جوان از محل اجرای نیات واقفان برگزار شد
کد خبر: 3527910
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
در مسجدسلیمان؛

مراسم ازدواج زوج‌های جوان از محل اجرای نیات واقفان برگزار شد

گروه اجتماعی: به‌مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و هفته ازدواج مراسم عقد و ازدواج 10 زوج جوان با اجرای نیات واقفان در مرقد امام‌زادگان هفت شهیدان(ع) مسجدسلیمان برگزار شد.

اسدالله رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مراسم 10زوج جوان در کنار مرقد مطهر حضرت امام زادگان هفت شهیدان(ع) مسجدسلیمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور تعدادی از زائران و مجاوران این بقعه متبرکه و همچنین خدام افتخاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجد سلیمان برگزار شد، گفت: در احادیث و روایات آمده در کتب دینی و آسمانی اسلام توصیه فراوان و موکد در خصوص ازدواج به عنوان سنتی حسنه و نیکو شده است؛ پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند: « نیمی از دین مسلمانبا اسلام کامل می‌شود.»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان با اشاره به اینکه بخشی از جهیزیه 5 زوج جوان(10 دختر و پسر) از محل اجرای نیات واقفان کمک به ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه تامین شد، گفت: مراسم عقد این زوج‌های جوان در بقعه هفت شهیدان برگزار شد.

رشیدی ادامه داد: وجود مقدس امیرالمومنین(ع) و بانوی دو عالم برای همه ما مسلمانان الگوی کم نظیری هستند. با تأمل در زندگی این دو بزرگوار در می‌یابیم زندگی ساده این دو بزگوار برکت داشته و در عین سادگی چه فرزندان با خیر و برکتی تربیت کردند که چراغ‌ هدایت دین و زندگی همه ما هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان بیان کرد: با الگوگیری از این دو بزرگوار جوانان ما به یقین در زندگی خود دچار لغزش و خطا نخواهند شد و میل و امید به زندگی در همه ما و آنها تقویت خواهد شد. متاسفانه برخی از خانواده‌ها به دلیل چشم و هم چشمی‌های فراوان و بهانه‌های متعدد بر راه ازدواج جوانان مشکلات سخت و غیر قابل حلی قرار می‌دهند. این کار باعث عدم تشکیل خانواده شده که سرانجام خوبی برای جوانان ما نخواهد داشت و یقینا ناهنجاری های فراوانی در جامعه رواج پیدا می کند که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

captcha