اجرای طرح توسعه و بازسازی بقاع ایذه
کد خبر: 3528490
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

اجرای طرح توسعه و بازسازی بقاع ایذه

گروه اجتماعی: طرح توسعه و بازسازی بقاع متبرکه دو شهر ایذه امام‌زاده سلطان ابراهیم، امامزاده عبدالله و امامزاده صالح در حال انجام است.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله گودرزی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: بازسازی بنای امام‌زاده سلطان ابراهیم از سال 93 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مساحت این بنا پیش از این 12 متر بود و در حال حاضر به 1340 متر در زیربنا افزایش پیدا کرده است، گفت: ساخت و توسعه امام‌زاه سلطان ابراهیم به صورت مرحله به مرحله پیش می‌رود و هر سال موظف به انجام یک مرحله از آن هستیم. از زمین‌های اطراف امام‌زاده که مربوط به خود امام‌زاده بود و روی تپه قرار داشت به منظور توسعه آن استفاده شده است.

گودرزی گفت: در حال حاضر سالن امام‌زاده به مساحت 400 مترمربع ساخته شده است و در حال حاضر ساخت سقف بنا در حال انجام است که 400 مترمربع آن پوشانده شده و 950 متر دیگر از آن باقی مانده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایذه ادامه داد: بنای توسعه یافته امام‌زاده سلطان ابراهیم دارای قسمت‌هایی همچون شبستان، حیاط، زائرسرا، سرویس بهداشتی و ... است. در حال حاضر نیز ساخت بنای امام‌زاده سید صالح در حال انجام است و ضریح آن که در اصفهان ساخته شده و آماده نصب است؛ پس از پایان گچ‌کاری و آینه‌کاری نصب می‌شود.

وی گفت: همچنین در بقعه امام‌زاده عبدالله نیز به منظور لوله‌کشی آب آشامیدنی از چشمه‌های اطراف آن نمونه‌برداری شده که مشخص شد آب شرب و قابل استفاده است و هزینه لوله‌کشی آن یکصد میلیون تومان خواهد بود. در حال حاضر نیز کاشی‌کاری گنبد و گلدسته‌های این امام‌زاده باقی مانده است.

captcha