شعری که نذر حضرت عباس(ع) شد/ «آئینه‌های شعله‌ور» چاپ می‌شود
کد خبر: 3535701
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
اسرافیلی عنوان کرد:

شعری که نذر حضرت عباس(ع) شد/ «آئینه‌های شعله‌ور» چاپ می‌شود

گروه ادب: یک شاعر انقلاب و آئینی‌سرا با اشاره به شعری که نذر حضرت عباس(ع) کرده است، گفت: 5 بند از این شعر را سروده‌ام و امیدوارم با توسل به آن حضرت بتوانم ادامه آن را به اتمام برسانم.

حسین اسرافیلی، شاعر انقلاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اثر در دست چاپ خود گفت: در سال 1383 کتاب «شرحه شرحه آتش» که درباره قیام عاشورا، حوادث و جان‌فشانی‌های شهدای کربلا بود، از سوی انتشارات خورشیدباران به چاپ رسید و قرار است به زودی تجدید چاپ شود.
وی افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های پس از چاپ این کتاب، حدود 10 قطعه دیگر شعر عاشورایی نیز سروده‌ام، قصد دارم این شعرها را نیز در این کتاب بگنجانم، به همین دلیل کتاب مورد نظر باید مجوز چاپ بگیرد.
اسرافیلی در ادامه درباره تغییر عنوان کتاب گفت: «آئینه‌های شعله‌ور» عنوانی است که سال‌های گذشته برای «شرحه شرحه آتش» پیشنهاد کرده بودم که انتخاب نشد و به نظر می‌رسد در چاپ جدید این عنوان به «آئینه‌های شعله‌ور» تغییر یابد.
این شاعر در ادامه به سرودن مثنوی درباره حضرت ابوالفضل(ع) اشاره و بیان کرد: چند سال پیش نذر کردم مثنوی برای حضرت عباس(ع) بسرایم که به دلیل بیماری و کسالتی که داشتم به تأخیر افتاد. این مثنوی به نیت 14 معصوم(ع) در 14 بند سروده خواهد شد و اکنون حدود 5 بند آن آماده است.
اسرافیلی یادآور شد: این سروده 132 بیت خواهد داشت که واژه عباس با حروف ابجد معادل 132 است و در این مثنوی به مدح و منقبت آن حضرت و فداکاری‌های وی در حماسه عاشورا پرداخته می‌شود که امیدوارم با توسل به آن حضرت بتوانم به زودی آن را به اتمام برسانم.
captcha