اجرای طرح قرآنی ـ فرهنگی اربعین در باغملک آغاز شد
کد خبر: 3547730
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

اجرای طرح قرآنی ـ فرهنگی اربعین در باغملک آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح قرآنی ـ فرهنگی اربعین ویژه دانش‌آموزان شهرستان باغملک در سه حوزه قرآن، ائمه‌شناسی و نماز آغاز شد.

موسی محمدی‌نسب، سرپرست معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از افتتاح طرح قرآنی ـ فرهنگی اربعین در تاريخ شنبه 29 آبان‌ماه در سالن ولایت اداره آموزش و پرورش اين شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اين برنامه كه با حضور 250 نفر از مدیران مدارس و مربیان پرورشی افتتاح شد، تبيين اهداف این طرح در حوزه قرآن، عترت و نماز است.

وی با بیان اینکه این طرح در بازه زمانی 40 روزه و در سه حوزه قرآن، عتر و نماز اجرا خواهد شد، گفت: اين طرح در حوزه قرآن، برنامه‌هايی چون برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت را دنبال می‌کند.

محمدی‌نسب افزود: در شهرستان باغملک بیش از 220 مدرسه وجود دارد و انتظار می‌رود که نیمی از این مدارس که همجوار هم هستند، در مساجد محله محافل قرآنی با حضور دانش‌آموزان برگزار كنند. همچنین کرسی‌های تلاوت ویژه معلمان در نمازخانه‌های مدارس برگزار شود.

سرپرست معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش باغملک ادامه داد: در حوزه عترت در این طرح به دنبال معرفی زندگی ائمه اطهار(ع) در قالب طرح‌ مصباح‌الهدی هستیم. برگزاری نشست‌های مهدویت و امام‌شناسی از برنامه‌های حوزه عترت در اين طرح است.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه نماز گفت: بیش از 60 طلبه آقا و بانو از حوزه‌های علمیه شهرستان جهت برگزاری نماز جماعت در مدارس شهرستان حضور دارند. در این طرح بر برگزاری نماز جماعت و اول وقت در نمازخانه‌های مدارس توجه شده است و در مدارسی که روحانی وجود ندارد از مربی پرورشی به عنوان امام جماعت استفاده خواهد شد.

محمدی‌نسب اظهار كرد: انتظار می‌رود پس از پایان این طرح دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی و حرکت در جهت آنها آشنا باشند و توانایی پاسخگویی به شبهات در رابطه با امامت را پیدا کرده و اهمیت نماز جماعت و اول وقت را بشناسند.


captcha