وجود خلأهای بسیار در رسیدگی به محرومان/خیرین و خیریه‌ها در رفع این خلأها کمک کنند
کد خبر: 3615073
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

وجود خلأهای بسیار در رسیدگی به محرومان/خیرین و خیریه‌ها در رفع این خلأها کمک کنند

گروه اجتماعی: محسن رضایی با تصریح به اینکه در امر رسیدگی به محرومان با وجود تمام تلاش‌ها و زحمات انجام شده خلأهای بسیاری وجود دارد، گفت: خوشبختانه اکنون سپاه نیز قرارگاه محرومیت‌زدایی راه‌اندازی کرده است، اما باز هم خلأهایی وجود دارد؛ بنابراین نیروهای متحد انقلابی، خیرین و خیریه‌ها نیز باید برای رفع این خلأها کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محسن رضایی رئیس ستاد توانمندسازی محرومین کشور در نشست مشترک اعضای موسسه خیریه توانمندسازان خوزستان که امروز 12 تیرماه در قرارگاه کربلا سپاه حضرت ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه 55 سوره مائده: «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» اظهار کرد: نمی‌توان زکات را از نماز جدا کرد زیرا این آیه حاکی از این است که در حال رکوع هم زکات باید پرداخت شود. شاید تفسیر این آیه آن باشد که نماز بدون زکات قبول نیست یا در مقبول شدن آن شک و شبهه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این آیه وجود زکات عام را اثبات می‌کند، گفت: زکات امری مهم و همه‌جا همراه با نماز است، اما آیا چنین اندیشه و رویکردی در میان ما پاسداران، دولتمردان و مسئولان شکل گرفته که نماز و زکات جداشدنی نیستند و باید هر دو را با هم مورد توجه قرار داد؟ در این زمینه غفلت صورت گرفته است.

رئیس ستاد توانمندسازی محرومین کشور با بیان اینکه این ستاد قصد آغاز جهاد و نهضتی بر مبنای اسلامی و قرآنی دارد، افزود: این کار بُعد انقلابی نیز دارد زیرا در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که دشمن می‌خواهد در جنگ اقتصادی، با انقلاب اسلامی درگیر شود و انقلاب اسلامی را شکست دهد؛ بنابراین هر اقدامی که برای کاهش فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم انجام دهیم، کاری انقلابی محسوب می‌شود.

رضایی ادامه داد: بنابراین باید کاری انقلابی و اسلامی را آغاز کنیم که این کار از سویی دیگر لبیک به مقام معظم رهبری است، پس یک کار ولایی نیز محسوب می‌شود. مفهوم آتش به اختیار مقام معظم رهبری که توسط برخی به اشتباه تفسیر شد، یعنی خلأهایی که توسط سیستم‌های رسمی در کشور قابل حل نیست، توسط نیروهای متعهد و اثرگذار در چارچوب ارزش‌های انقلاب حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تمام تلاش‌ها و زحمات انجام شده در امر رسیدگی به محرومان، باز هم خلأهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. خوشبختانه اکنون سپاه نیز قرارگاه محرومیت‌زدایی راه‌اندازی کرده است، اما باز هم خلأهایی وجود دارد؛ بنابراین نیروهای متحد انقلابی، خیرین و خیریه‌ها نیز باید برای رفع این خلأها کمک کنند.

captcha