نمایش‌نامه‌خوانی «روز واقعه» در باغملک
کد خبر: 3662059
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

نمایش‌نامه‌خوانی «روز واقعه» در باغملک

گروه فرهنگی: برنامه نمایشنامه‌خوانی «روز واقعه» اثر بهرام بیضایی از 20 تا 29 آبان در تالار فردوسی باغملک اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، برنامه نمایشنامه‌خوانی «روز واقعه» اثر بهرام بیضایی از روز گذشته 20 آبان آغاز شد و به مدت 9 روز در شهرستان باغملک اجرا می‌شود. این برنامه به مدت یک ساعت و نیم ساعت 19 در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

جمشید خسروی، کارگردان نمایشنامه‌خوانی «روز واقعه» با بیان اینکه اولین بار است که این متن در استان خوزستان خوانش می‌شود، به ایکنای خوزستان گفت: این کار توسط گروه هنری عرفان اجرا می‌شود و حدود 30 نفر خوانش‌گر، گروه موسیقی و گروه فُرم داریم.

وی توضیح داد: همان‌طور که می‌دانید نمایشنامه‌خوانی فقط حسّ و بیان است؛ ما گروه فُرم را در این کار آوردیم تا به خلاقیت و تصور تماشاگر کمک کند و تصاویری در اختیار تماشاگر قرار دهد.

خسروی به بیان خلاصه‌ای از داستان «روز واقعه» پرداخت و گفت: مردی نصرانی به نام شبلی عاشق دختری مسلمان به نام راحله می‌شود. در مجلس خواستگاری صداهایی می‌شنود که از سمت کربلا می‌آید: «کیست یاری‌کننده‌ای که مرا یاری کند» این صدا را فقط مرد نصرانی می‌شنود. او مجلس را ترک می‌کند و به سمت صدا می‌رود.

این هنرمند ادامه داد: او پس از چند روز، وقتی به کربلا می‌رسد که سرهای شهدای کربلا را بر نیزه گذاشته و اهل‌بیت(ع) را به اسارت برده‌اند.

خسروی با بیان اینکه گروه هنری عرفان وابسته به انجمن هنرهای نمایشی کشور است، گفت: از سال 82 کار در زمینه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی را آغاز کرده‌ام و در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کرده‌ام.

وی با اشاره به دغدغه خود مبنی بر اجرای یک کار در زمینه امام حسین(ع) گفت: 4- 3 ماه تحقیق کردم که چه متنی در این زمینه انتخاب کنم، به این نتیجه رسیدم فیلم‌نامه «روز واقعه» اثر بهرام بیضایی را به نمایشنامه تبدیل کنم. خیلی تلاش کردم تا این گروه را جمع کنم و اکثر افراد تجربه اولشان است که روی صحنه می‌روند. امیدوارم این کار دیده شود.

captcha