سند ملکی شش دانگ در موقوفه نظام‌السلطنه مخصوص محدوده شهری پلاک 49 است
کد خبر: 3717607
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

سند ملکی شش دانگ در موقوفه نظام‌السلطنه مخصوص محدوده شهری پلاک 49 است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: تبدیل سند سه دانگ به شش دانگ در موقوفه نظام السلطنه فقط مخصوص محدوده شهری پلاک 49 یا همان شهر رامشیر است و سایر پلاک‌ها در رامشیر و ماهشهر را شامل نمی‌شود.

سند ملکی شش دانگ در موقوفه نظام‌السلطنه مخصوص محدوده شهری پلاک 49 است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با اشاره به شرایط اجرای وقف مشارکتی اظهار کرد: وقف مشارکتی از سوی سازمان اوقاف طراحی شده که هر کس در هر وضعیت مالی در این امر خیر سهیم باشد.

وی ادامه داد: هدف این است که سرمایه‌های اندک مردم دور هم جمع و بر اساس آن نیت وقف ایجاد شود و موقوف‌الیه از آن استفاده کنند. دو سه سالی است که این بحث مطرح شده و کلنگ بیمارستان فوق‌تخصصی در تهران و شیراز با استفاده از وقف مشارکتی به زمین زده شد. از مجلس شورای اسلامی هم مجوز فروش اوراق وقفی گرفته شد.

طباطبایی گفت: اخیراً برای اینکه وقف مشارکتی تسهیل شود و در همه استان‌ها مردم از آن استفاده کنند سامانه طراحی شده که در چهار سرفصل قرآنی،‌ درمانی، اشتغال و ازدواج طراحی شد. همچنین برای ساخت و ساز بقاع متبرکه هم مشارکت سهم بسیار زیادی داشته است و در این طرح برای کمک‌های مردمی در این زمینه برنامه «ایوا» بر دستگاه‌های گوشی همراه طراحی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان عنوان کرد: مردم همه کار خیر انجام می‌دهند، منتها مؤمن باید زرنگ باشد و کاری را انجام دهد که ماندگاری بیشتری داشته باشد. صدقه یکبار به دست صاحبش می‌رسد اما اگر این صدقه‌ها روی هم گذاشته شود و به صورت وقف شود، اثر آن تا قیامت ماندگار خواهد بود.

وی درباره توافق با پدافند بر سر زمین‌های وقفی گفت: پیگیر زمین پدافند هستیم و توافق‌ها با پدافند انجام شده و به زودی به نتیجه خواهیم رسید.

طباطبایی گفت: در سال 88 گردش کاری خدمت مقام معظم رهبری انجام شد که این گردش کار فقط مخصوص محدوده شهری پلاک 49 هست که خود شهر رامشیر می‌شود. براین اساس افراد و صاحبان ملک براساس نظریه کارشناسی مبلغی را پرداخت می‌کنند و سه دانگ متعلق به خودشان می‌شود و سند شش دانگ را دریافت می‌کنند. اما این مقوله فقط مخصوص محدوده شهری پلاک 49 است و سایر پلاک‌ها در رامشیر و ماهشهر را شامل نمی‌شود و باید پلاک‌های خارج از این محدوده همه حق و حقوقش موقوفه را پرداخت کنند.

انتهای پیام

captcha