وقف می‌تواند زنگار فقر را از نظام بزداید
کد خبر: 3725605
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

وقف می‌تواند زنگار فقر را از نظام بزداید

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان عنوان کرد: آنچه که می‌تواند زنگار جهل و فقر را از نظام بزداید احیای موقوفات و آبادانی بقاع متبرکه است. می‌توانیم وقف را به کمک جامعه اسلامی بیاوریم چراکه از دیرباز وقف دستگیر مردم مستضعف بوده است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، امروز سه‌شنبه ۵ تیرماه در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در این مراسم معارفه از آیت‌الله موسوی جزایری و استاندار خوزستان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان منزلگاه پیامبر خدا(ص) و امامزادگان واجب‌التکریم، گفت: در این سرزمین خون‌های بسیار متبرکی ریخته شده است و در قدم به قدم آن دلاورمردان برای تاریخ و ابد نقش‌آفرینی کردند.

خاکباز گفت: اصل اساسی ما در سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه عملیاتی است که بر اساس آن عمل می‌کنیم و خارج از آن قدم نمی‌گذاریم. ما دو هدف اساسی را دنبال می‌کنیم و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بقاع باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بر این باوریم که تبدیل بقاع به قطب فرهنگی مستلزم تکمیل زیرساخت‌هاست تا در راستای ترویج فرهنگ وقف، قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) قدم برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان عنوان کرد: آنچه که می‌تواند زنگار جهل و فقر را از نظام بزداید احیای موقوفات و آبادانی بقاع متبرکه است. می‌توانیم وقف را به کمک جامعه اسلامی بیاوریم و از زمان‌های دور و در دوران نبوت حضرت عیسی و موسی(ع) و حتی پیش از آنها وقف به شیوه‌های دیگر دستگیر مردم مستضعف بوده است.

وی بیان کرد: خدمت خالصانه به مردم برای ما افتخار است و ما هرگز به دنبال مسئولیت نبوده و نخواهیم بود.

انتهای پیام

captcha