دعاخوانی با مداحی فرق دارد/ لزوم استفاده از اساتید مجرب برای آموزش دعاخوانی
کد خبر: 3732621
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
بازگیر:

دعاخوانی با مداحی فرق دارد/ لزوم استفاده از اساتید مجرب برای آموزش دعاخوانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور رشته دعاخوانی مسابقات قرآن اوقاف با تأكید بر اینكه مداحی با دعاخوانی فرق دارد، افزود: كسی كه مداح است با كسی كه دعاخوان است با یكدیگر از زمین تا آسمان فرق دارند.

دعاخوانی با مداحی فرق دارد/ لزوم استفاده از اساتید مجرب برای آموزش دعاخوانی

ربابه بازگیر، داور رشته دعاخوانی بانوان چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه وضعیت متسابقان این رشته در استان فارس نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده بود، گفت: اگر مطالب آیین‌نامه رشته دعاخوانی را به متسابقان اعلام كنند، مسلماً این افراد جوهره درخشش در این رشته را دارند.

دعاخوانی و مداحی، مكمل هم هستند
وی با تأكید بر اینكه مداحی با دعاخوانی فرق دارد، افزود: كسی كه مداح است با كسی كه دعاخوان است با یكدیگر از زمین تا آسمان فرق دارند و اگر دعاخوان‌ها بتوانند مداحی را وارد كار كرده و این دو را مكمل هم كنند، قطعاً خیلی می‌توانند موفق‌تر باشند.
بازگیر ادامه داد: در مسابقات امسال برخی‌ها دعاخوان بودند اما مداح نبودند و سعی می‌كردند كه خودشان را به آن طرف سوق دهند و چیزی هم از مداحی به كار خود اضافه كنند و یا برعكس چنین چیزی هم برای مداحان بود.
این داور مسابقات قرآن كشورمان ادامه داد: البته در رشته‌ دعاخوانی امسال مسابقات اوقاف فارس یكسری‌ها آمده بودند كه صدای این كار را داشتند اما رویش را نداشتند و برعكس یكسری رویش را داشتند اما صدای این كار را نداشتند كه برای برطرف كردند تمام این نواقص برپایی كلاس‌های آموزشی بسیار لازم است.

دعاخوانی نسبت به سایر رشته‌ها بسیار نوپاست
وی با تأكید بر اینكه باید كلاس‌های آموزش دعاخوانی مانند سایر رشته‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها برپا شوند، گفت: با وجودی كه رشته دعاخوانی نسبت به سایر رشته‌ها مانند قرائت و حفظ كه قریب 40 سال است كه مسابقات آن‌ها برگزار می‌شود، یك رشته نوپایی بوده و حدود 3 الی 4 سال است كه به مسابقات اضافه شده است و مانند سایر رشته‌ها آموزش‌های لازم برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد،‌ اما باز هم افراد خوبی در این رشته می‌درخشند.
بازگیر اضافه كرد: مسلماً افرادی كه بدون آموزش این چنین می‌درخشند اگر آموزش‌های لازم را ببینند بسیار بیشتر از این‌ها می‌توانند در این عرصه موفق شوند.

لزوم استفاده از اساتید مجرب برای آموزش دعاخوانی
این داور مسابقات قرآن كشورمان در پایان گفت: سطح متسابقان رشته دعاخوانی استان فارس نسبت به سایر استان‌ها كه داوری كرده‌آند خوب بود اما باز هم پیشنهاد می‌شود كه حتماً از اساتید مجرب برای آموزش این رشته استفاده شود.
انتهای پیام

captcha