ثبت نخستین موقوفه منفعتی قرآنی خوزستان در بهبهان
کد خبر: 3751721
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

ثبت نخستین موقوفه منفعتی قرآنی خوزستان در بهبهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ اقدامات اولیه برای ساخت و راه‌اندازی نخستین موقوفه منفعتی قرآنی استان خوزستان در بهبهان در حال انجام است.

ثبت نخستین موقوفه منفعتی قرآنی خوزستان در بهبهان

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: یک قبرستان قدیمی و متروکه‌ موقوفه‌ای در شهرستان بهبهان وجود دارد که سازمان تبلیغات و شهرداری در آن ساخت و ساز کرده بودند.

وی ادامه داد: هزار متر از این زمین را که سازمان تبلیغات در آن ساخت و ساز انجام داده بود به عنوان عرصه سند آن اخذ شده و تبلیغات باید اجاره بهای آن را پرداخت کند. همچنین سال 96 هم زمینی که تبدیل به پارک شده بود بخشی از آن در حدود 250 تا 260 متر از آن سند آن اخذ شد.

فرهادی‌نژاد ادامه داد: مقرر شده به پیشنهاد اداره اوقاف خوزستان و با نظر اداره تحقیق، اجازه شرعی از نماینده ولی‌فقیه گرفته و نظریه مصرف آن صادر شود تا این محل در جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به بهره‌برداری برسد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: چون قبرستان متروکه بوده و از آن حالت خارج شده با اجازه شرعی از نماینده ولی فقیه می‌توان نظریه مصرف گرفته شود. مقرر شده ساختمانی با کاربری تجاری، اداری و مسکونی ایجاد شود که از محل عواید آن در این جهت استفاده شود.

وی عنوان کرد: این پروژه پس از انجام فرآیند اجازه نظریه مصرف، به عنوان یک موقوفه منفعتی ثبت سامانه می‌شود و کارهای ساخت و ساز آن به عنوان موقوفه منفعتی قرآنی آغاز خواهد شد. 

انتهای پیام

captcha