قاریان عراقی رقیب جدی ما نیستند/ شتاب عراق در فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3831621
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
مهدی دغاغله:

قاریان عراقی رقیب جدی ما نیستند/ شتاب عراق در فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهدی دغاغله در دوره آموزشی «البرنامج التطویری للمواهب القرآنیة» در کربلا گفت: قاریان عراقی رقیب جدی برای قاریان کشورمان نبوده و نیستند، اما اگر این شتابی را که از عراق در فعالیت‌های قرآنی شاهدیم ادامه یابد، شاید در آینده این اتفاق بیفتد.

مهدی دغاغله

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی و پیشکسوت قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: چند روزی است که دوره آموزشی «البرنامج التطویری للمواهب القرآنیة» در کربلا در حال برگزاری است و به منظور تدریس در این دوره‌ها حضور یافته‌ام.

وی افزود: این دوره با هدف نخبه‌پروری قرآنی تدوین شده و افرادی از سراسر عراق از میان نوجوانان انتخاب شدند و در کربلا برای دو هفته در رشته‌های حفظ، تلاوت، ترتیل و تواشیح آموزش می‌بینند.

دغاغله با بیان اینکه مواد آموزشی این دوره وقف و ابتدا، صوت و لحن، تجوید، تفسیر، تدبر در قرآن و تواشیح است، افزود: قاریان عراقی رقیب جدی قاریان کشورمان نبوده‌اند و نیستند؛ البته نفرات خیلی خوبی دارند که رتبه برتر را در مسابقات مالزی و ترکیه کسب کرده‌اند، اما در حدی نیستند که با قاریان ما رقابت کنند و اگر این شتابی که از عراق در فعالیت‌های قرآنی شاهدیم ادامه یابد، شاید در آینده این اتفاق بیفتد. 

این پیشکسوت قرآنی در رابطه با چگونگی انتخاب برای تدریس در این دوره‌ها تأکید کرد: برای معالجه پسرم به عراق آمدم و به صورت تصادفی متوجه برگزاری این دوره و برای تدریس در آن دعوت شدم. 

یادآور می‌شود که پیش از این مهدی دغاغله داوری ششمین دوره مسابقات ملی حفظ و تلاوت قرآن دانشجویی عراق را برعهده داشت. 

انتهای پیام 

captcha