ضرورت بازنگری در فرم‌های داوری مسابقات قرآن/ معیار انتخاب اوقاف خالی از اشکال نیست
کد خبر: 3841866
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
دغاغله در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

ضرورت بازنگری در فرم‌های داوری مسابقات قرآن/ معیار انتخاب اوقاف خالی از اشکال نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور بین‌المللی قرآن با اشاره به ارائه پیشنهاد آسان و سبک کردن فرم داوری مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: این اقدام باعث می‌شود نمره‌دهی داوران دقیق‌تر شود.

مهدی دغاغله

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، شایسته است که هرسال بتوانیم از سال قبل بهتر عمل کنیم و اگر این اتفاق نیفتد ایرادی در مدیریت وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه البته به طور نسبی و نه قاطع این تغییرات را سال به سال مشاهده می‌کنیم، گفت: استفاده از تجارب افراد متعدد و عدم تک‌روی در تصمیم‌گیری‌ها یکی از راه‌های تحقق‌ بخشیدن به این هدف است. 

دغاغله با تأکید بر بازنگری در فرم‌های داوری مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: خوشبختانه این اقدام در حال اعمال است، چراکه فرم داوری پر از مطالب مثبت و منفی است که اگر داور فقط بخواهد آنها را بخواند فرصت زیادی از او می‌گیرد. اگر بخواهم نظر تخصصی بدهم، باید درباره فرم داوری لحن بگویم که خیلی از بخش‌ها در فرم داوری مشابه هم هستند و توضیح واضحات است. مثلاً یک ستون برای منفی داریم و یک ستون برای مثبت؛ اینجاست که دیگر وقتی داور نکته منفی در قرائت ببیند، آن را در ستون منفی گذاشته و دیگر نیازی به تکرار مکررات نیست. 

این داور قرآن کریم اظهار کرد:‌ بنابراین فرم داوری باید سبک و آسان یا به اصطلاح تیسیر شود؛ حال که سه داور بخش لحن را داوری می‌کنند می‌توان کار را بین آنها تقسیم کرد، چراکه با وجود شلوغی در فرم داوری، داور نمی‌تواند نسبت به نمره‌دهی دقیق باشد.

وی درباره سهمیه‌بندی تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در این باره معیارهای انتخاب اوقاف خالی از اشکال نیست و عملاً به استان خوزستان ظلم می‌شود. البته باز هم تشکر می‌کنم از حمایت‌هایی که برای افزایش سهمیه استان در رشته قرائت شد و تلاش‌هایمان برای این موضوع نتیجه داد، اما خوزستان در ترتیل و حفظ بسیار قوی است و سهمیه یک نفر مناسب نیست، چون ترتیل خوزستان همیشه پیشتاز بوده و تعداد مرتلان خوزستانی که از شورای عالی قرآن تأیید گرفته‌اند بیش از 60 نفر است که آمار خوبی در کشور محسوب می‌شود. بنایراین با توجه به این موضوع، باز هم می‌توان درباره افزایش سهمیه خوزستان بازنگری کرد. 

انتهای پیام

captcha