حملات هوایی و زمینی متجاوزان سعودی به استان صعده یمن
کد خبر: 3865728
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶

حملات هوایی و زمینی متجاوزان سعودی به استان صعده یمن

گروه بین‌الملل ــ مناطق مختلف استان صعده یمن امروز، 30 آذرماه هدف حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای نیروهای متجاوز سعودی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المسیره نت»، جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی امروز،‌ شنبه، در دو حمله جداگانه، منطقه «طخیه» در شهرستان «مجز» واقع در استان صعده را هدف حمله خود قرار دادند.

همچنین منازل غیرنظامیان یمنی در منطقه مرزی «رازح» یمن، امروز با ده‌ها موشک و خمپاره متجاوزان سعودی هدف قرار گرفت که خسارات مادی بسیاری به منازل یمنی‌ها وارد شد.

شهرهای مرزی استان صعده به طور معمول همه‌روزه هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار می‌گیرد که تاکنون شمار زیادی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند و خسارت‌های سنگینی نیز به دارایی‌های مردم وارد شده است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha