تهیه پیش‌نویس آمریکا برای تحریم عراق
کد خبر: 3869906
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

تهیه پیش‌نویس آمریکا برای تحریم عراق

گروه بین‌الملل ــ روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از تهیه پیش‌نویس توسط مقام‌های آمریکایی برای تحریم عراق خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «العالم»، پس از اعلام خبر تصویب طرح خروج آمریکا از عراق از سوی مجلس این کشور، دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا خشمگین شد و اکنون برخی منابع آگاه از شروع نوشتن پیش‌نویس برای تحریم این کشور از سوی آمریکا خبر می‌دهند.

در این راستا سه مسئول آمریکایی که نخواسته‌اند هویت آنها برملا شود، گفته‌اند که مذاکراتی در دولت ترامپ درباره اعمال تحریم علیه عراق در دست انجام است. در عین حال تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. طرح ترامپ این است که مدتی را منتظر بمانند تا عکس‌العمل مقامات عراقی در این باره را ببینند.

یادآور می‌شود،‌ طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق روز یکشنبه، 15 دی از سوی مجلس نمایندگان این کشور تصویب و از سوی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اعلام شد. وی اعلام کرد که منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی خاک این کشور را ترک کنند.

در همین راستا ترامپ عراق را تهدید کرده است که تحریم‌هایی اعمال کند که تاکنون مثال آن دیده نشده است. وی همچنین خواستار پرداخت هزینه پایگاه‌ هوایی پرهزینه‌ای که آمریکا در عراق دارد شده و گفته است که اگر این هزینه پرداخت نشود،‌ آنها عراق را ترک نمی‌کنند.

واشنگتن‌پست نوشته است که نسخه‌ای از تحریم‌هایی که آمریکا در نظر دارد درباره عراق اعمال کند،‌ برای برهم‌ صالح، رئیس‌جمهور عراق فرستاده شده است.

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا و تهدیدهایی که مبنی بر تحریم عراق کرده، واکنش گسترده شخصیت‌های این کشور را برانگیخته است.

در همین راستا مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در صفحه توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشته است که «ای فرزند عشرتکده، قمارخانه‌ها و باشگاه‌های شبانه! آیا ملتی را به گرسنگی تهدید می‌کنی؟ آیا گمان می‌کنی پول‌های حجاز،‌ خیانتکاران و زرادخانه‌های جنگی به نفع تو خواهند بود؟ اگر تسلیم شوید ما دانش‌آموزان صلح و اگر جنگ کنید ما دانش‌آموزان جنگ هستیم. خانه تو از خانه عنکبوت سست‌تر و سلاحت از نیش پشه ضعیف‌تر است.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha