نهضت ملی «نورالثقلین» آغاز شد
کد خبر: 3906396
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

نهضت ملی «نورالثقلین» آغاز شد

جزئیات نهضت ملی - قرآنی «نورالثقلین» در نشست رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی تشریح و خبر آغاز اجرای این طرح داده شد.

به گزارش ایکنا، سی‌ویکمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت آغاز طرح ملی نورالثقلین از اول تا چهارم تیرماه در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، طی سخنانی در حاشیه این نشست گفت: افتخار میزبانی رؤسای ادارات قرآنی کشور در روزهای آغازین فصل تابستان را داریم و با توجه به شرایط خاص کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این نشست در دو بخش برگزار خواهد شد که بر این اساس نیمی از استان‌ها در دو روز اول و سایر استان‌ها نیز طی روزهای سوم و چهارم تیرماه در این جلسات حضور خواهند داشت.

وی افزود: تبیین برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سال ۹۹، جلسات هم‌اندیشی به منظور تقویت فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها و همچنین، برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌های قرآنی با تأکید بر موضوعات پیش رو نظیر اوقات فراغت ایام تابستان، ماه محرم و صفر و نیز اربعین با همکاری رؤسای ادارات قرآنی استان‌ها از مهمترین موضوعات سی‌ویکمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که طی این جلسات به آن پرداخته خواهد شد، فرایند طرح نهضت قرآنی «نورالثقلین» با نظر کارشناسان و اندیشمندان است.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن در راستای اجرای این طرح در استان‌ها اقدام خواهد کرد، بیان کرد: طرح‌های آموزشی عمومی و تخصصی، طرح استعدادیابی، رویداد بسیار مهم حفظ قرآن و طرح ارزیابی اعطای مدارک تخصصی به حفاظ، فرایند ادغام اتحادیه‌ها و رسیدن به فضای اتحاد و همدلی بین اتحادیه‌های قرآنی با حضور مسئولان اتحادیه‌ها از دیگر موضوعاتی است که در این جلسات به آن پرداخته خواهد شد.

اخوان‌صباغ در پایان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در سال‌های ابتدایی گام دوم انقلاب اسلامی، به وظایف شرعی، عرفی و قانونی خود به نحو احسن جامعه عمل بپوشانیم.

یادآور می‌شود، سی‌و‌یکمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در تمامی استان‌ها در دو گروه اول تا چهارم تیرماه در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha