مراقب اعمال عبادی خود باشیم
کد خبر: 3907060
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
امام جمعه خوشاب:

مراقب اعمال عبادی خود باشیم

حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی با اشاره به اینکه مراقب اعمال عبادی خود باشیم، گفت: ریا از آفاتی است که اگر در انسان رسوخ کند عمل انسان را از بین می‌برد، نه اینکه آن را کم‌رنگ کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب، ششم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد گفت: برای هر چیزی از جمله نباتات، حیوانات و انسان‌ها آفتی وجود دارد. در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) برای روح انسان آفاتی بیان شده است که یکی از آنها ریا است.

وی با بیان اینکه واژه ریا، پنج بار در قرآن کریم ذکر شده است، افزود: ریا در لغت یعنی کمالی که انسان برای خوشایند دیگران انجام دهد و برای خدا نباشد. ریا از آفاتی است که اگر در انسان رسوخ کند عمل انسان را از بین می‌برد، نه اینکه آن را کم‌رنگ کند.

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه مراقب اعمال عبادی خود باشیم، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند جلوی برخی آفت‌ها همچون مرگ را بگیرد. به تعبیر امام جعفر صادق(ع) وقتی اجل بیاید به انسان مهلت نمی‌دهد چشمش را ببندد و لحظه‌ای اجل به تأخیر نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام دهقانی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دستگاه قضا باید انتقادپذیر باشد و به جایی برسد که مظلوم احساس کند با وجود دستگاه قضا حق خودش را می‌تواند احقاق کند.

وی با تأکید بر عمل و بیان انقلابی در دستگاه قضا، ادامه داد: قوه قضائیه نباید از جریانات سیاسی و حب و بغض‌ها تأثیر بگیرد و این مجموعه باید مظهر عدالت و پناهگاه برای احقاق حقوق فردی و حقوقی باشد و در برخورد با مجرمان جدی و قاطع باشد.

امام جمعه خوشاب با تأکید بر اینکه وضعیت مشکلات اقتصادی امروز نظام نتیجه عمل نکردن درست بسیاری از مسئولان و ناظران است، گفت: آیا درست است در نظام جمهوری اسلامی، ۳۰ میلیون تومان در یک روز بر قیمت خودرو اضافه شود؛ در این راستا چه کسی باید جوابگو باشد. آیا پذیرفتنی است در یک انبار خودرو هزاران خودرو به نام یک شخص بدون پلاک و بدون نام‌گذاری کشف شود.

وی بیان کرد: غرب و شرق عرضه معجزه برای مردم ما را ندارند؛ حقوق بشر آمریکایی یعنی عدم تنفس آزادمردان آزادگان، یعنی اعلام و به قدرت رسیدن مستکبران. حقوق بشر آمریکایی یعنی زیر پا گذاشتن حقوق دیگران و تبعیض نژادی.

علی اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha