مسئولان در برابر فرمایشات رهبری سلیقه‌ای عمل نکنند
کد خبر: 3911030
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
امام جمعه خوشاب:

مسئولان در برابر فرمایشات رهبری سلیقه‌ای عمل نکنند

حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی گفت: مسئولان کشور به سخنان رهبری به‌عنوان یک فرمایش نگاه نکنند هزاران بار به آن گوش کنند و سخنان ایشان را با جان و دل بخرند و تمام تلاش خود را برای اجرای سخنان رهبر معظم انقلاب به‌کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب، 27 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد طی سخنانی درباره عوامل سستی ایمان، گفت: اگر هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد به وظایف خودش به نحو احسن عمل کند، کشورمان رشد بسیار زیادی خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه هر کجا که ضربه خوردیم از عمل نکردن به تکالیف و وظایف‌مان بوده است، افزود: در حال حاضر کشاورزان در حال برداشت گندم و زارعت خودشان هستند و وظیفه دارند که زکات خود را پرداخت کنند و این عمل به تکلیف الهی است.
 

عمل به تکلیف الهی فقط در عبادت نیست


امام جمعه خوشاب بیان کرد: عمل به تکلیف الهی فقط در عبادت نیست؛ مسئولی که به برکت خون شهدا پشت میز نشسته است وظیفه دارد تکلیفش را به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به عواملی نظیر اعراض از یاد خدا، ناسپاسی در برابر نعمت‌های خدا و دروغگویی که باعث سستی در عبادت می‌شود، گفت: داشتن سلامتی، فرزند خوب، رهبر خوب، خانواده سالم و با ایمان و داشتن مادری پاک که در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انسان‌ را بزرگ کند همه نیاز به شکرگزاری در برابر نعمات الهی دارد.
 

شکرگزار نعمات الهی باشیم


دهقانی با تأکید بر اینکه شکرگزار نعمات الهی باشیم که وجود رهبری در ایران اسلامی یکی از  نعمت‌های خداوند است، افزود: مسئولان کشور به سخنان رهبری به‌عنوان یک فرمایش نگاه نکنند هزاران بار به آن گوش کنند و سخنان ایشان را با جان و دل بخرند و تمام تلاش خود را برای اجرای سخنان رهبر معظم انقلاب به‌کار بگیرند.

امام جمعه خوشاب با انتقاد از سلیقه‌ای عمل کردن برخی از  مسئولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: برخی مسئولان به سخنان رهبر معظم انقلاب سلیقه‌ای عمل کردند و این خطر بزرگی برای کشور است.

وی با تأکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب دستوری و لازم الاجراست، افزود: در سخنانی که رهبر معظم انقلاب به‌صورت ویدئو کنفرانس در مجلس شورای اسلامی داشتند اگر به دقت عمل شود فشارهای غرب و شرق بی‌اثر است.

امام جمعه خوشاب با اشاره به صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس که بیان می‌کنند ما مسئول اجرایی نیستیم، گفت: نمایندگان مجلس وظیفه ریل‌گذاری مسائل اجرایی کشور را در دست دارند  و باید قوانینی وضع کنند که دست و پا گیر مردم نباشد.

نماینده ولی فقیه در خوشاب با انتقاد از اینکه چرا بعضی از قوانینی که وضع می‌شود برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده و برای افرادی خاص سود سرشاری دارد و باعث  تبعیض در جامعه شده است، افزود: نمایندگان مجلس به راحتی می‌توانند از حکم نظارتی خود استفاده کنند و جلوی بی‌ارزش شدن پول ملی و گرانی‌ها در جامعه را بگیرند.
 

رسیدگی به مشکلات مردم و کنترل گرانی‌ها


حجت‌الاسلام دهقانی با بیان اینکه برخی از مردم زیر گرانی‌های جامعه در حال له شدن هستند، اظهار کرد: برخی از مردم برای حل مشکلات‌شان به درهای مختلف می‌زنند اما عده‌ای از سیری در حال طغیان هستند که اینها تبعیض در جامعه است.
 
امام جمعه خوشاب با درخواست از نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم و دوری از مسائل حاشیه‌ای، اضافه کرد: نمایندگان به مشکلات جامعه، مسائل ملی و مردم رسیدگی کنند و از ورود به مسائل حزبی و گروهی خودداری کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در حفظ وحدت و انسجام بین قوا، گفت: نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، قوه مجریه و تمام مسئولان باید به‌صورت جهادی عمل کنند و با وحدت و انسجام کارها را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام دهقانی با قدردانی از دستگاه قضائی، اعضای شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت شورای نگهبان، گفت: با هدایت و درایت مقام معظم رهبری که برگرفته از هدایت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است، روزهای پرفروغی در انتظار ملت ایران است.

علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha