راهبرد دشمن برای استثمار منابع کشورهای اسلامی تفرقه است
کد خبر: 3932979
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
در وبینار منطقه‌ای اروپا مطرح شد؛

راهبرد دشمن برای استثمار منابع کشورهای اسلامی تفرقه است

در وبینار «منطقه‌ای اروپا» که در آخرین روز کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد، سخنرانان تأکید کردند که تفرقه، راهبرد اصلی دشمن برای بهره‌برداری از ثروت‌ها و منابع کشورهای اسلامی است و وحدت اسلامی بزرگترین سلاحی است که دشمنان و ستمگران را تهدید می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، «سلیم حاجیج»، استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر اتریشی در سخنانی در وبینار منطقه‌ای اروپا در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: بدون از بین بردن تفاوت‌ها و تفرقه‌ها، رسیدن به زندگی توأم با رضایت، شدنی نیست. وی افزود: تا زمانی که انسان‌ها با عمل خود نشان ندهند که همه جهان یک خانواده نزد خداوند است و تا زمانی که تفاوت‌ها در نژاد، ملیت، جغرافیا و ... به صورت کامل از بین نرفته‌اند، هرگز قادر نخواهیم بود یک زندگی توأم با خوشبختی و رضایت داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بحران کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: برای مدیریت و مواجهه بهتر با این شرایط، می‌توانیم از قرآن کریم و سنت پیامبر نیز بهره‌مند شویم.

به گفته وی، بحران همه‌گیری کرونا نشان داد که قدرت انسان در واقعیت چقدر اندک است. دولت‌ها و حکومت‌های قدرتمند مقابل ویروس ذره‌بینی و غیرقابل مشاهده مجبور به تسلیم شدند. محققان در سراسر دنیا برای پایان دادن به این بحران سعی در تولید یک واکسن دارند، اما به نظر می‌رسد دانشمندان نیز دانش کمی در خصوص این ویروس داشته باشند.

این استاد دانشگاه، با اشاره به اینکه قرآن کتاب راهنمای همه امت‌هاست، گفت: همانطور که حضرت محمد(ص) فرمودند، اگر ما از وجود طاعون در یک منطقه آگاه باشیم، نباید به آنجا پا بگذاریم یا اگر در مکانی هستیم که شیوع طاعون در آنجا رقم می‌خورد، باید آنجا را ترک کنیم.
وی از ارزش حفظ سلامت انسان‌ها در نگاه آموزه‌های اسلام یاد کرد.

 

وحدت اسلامی بزرگ‌ترین تهدید برای ستمگران است

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدناصرالدین توزوت»، رئیس مرکز اسلامی ولیعصر(عج) در آلمان از تفرقه به‌عنوان راهبرد اصلی دشمن برای بهره‌برداری از ثروت‌ها و منابع کشورهای اسلامی یاد کرد و گفت: وحدت اسلامی بزرگترین سلاحی است که دشمنان و ستمگران را تهدید می‌کند و اگر مسلمانان متحد باشند، می‌توانند برابر دشمنان خود بایستند، هر چند که دشمنان آن‌ها مجهز به سلاح‌های شیمیایی، هسته‌ای و... باشند.
 
تفرقه، راهبرد دشمن برای استثمار منابع کشورهای اسلامی

وی با بیان اینکه هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم‌(ص) مایه خوشحالی و مسرت همه مسلمانان و همه انسان‌های آزاده جهان است، اضافه کرد: یک امت برای آنکه امتی عزتمند و با کرامت باشد، باید امر به معروف و نهی از منکر کند. امت اگر اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نکند، امت نیست. امر به معروف این است که این امت، منسجم و متحد باشد و به وحدت اسلامی دعوت کند. امر به منکر بر خلاف دعوت به وحدت اسلامی است؛ یعنی اینکه دعوت به ایجاد تفرقه در میان امت کنند و این امت را تضعیف کنند.

این اندیشمند آلمانی خاطرنشان کرد: امام خمینی‌(ره) مخلصانه و با راستگویی خود توانست به بسیاری از آیات قرآن کریم عمل کند. حضرت امام فقط سخن نمی‌گفت، بلکه به آن سخنان عمل می‌کرد و به وحدت اسلامی و اجرای دستورات قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم(ص) دعوت می‌کرد.

وی از امام خمینی به‌عنوان طلایه‌دار وحدت اسلامی نام برد و تصریح کرد: ایشان در این مسیر و یاری ملت‌های مستضعف از جمله ملت فلسطین و بوسنی و ملت‌های دیگر که از شیعیان هم نبودند، جانفشانی‌های زیادی انجام دادند. البته کمک جمهوری اسلامی ایران به ملت فلسطین که اهل سنت هستند، منتی بر اهل سنت نیست و جمهوری اسلامی بر اساس عقیده و دین اسلام و دستورات پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) این اقدام را انجام می‌دهد.

وی از تفرقه به‌عنوان راهبرد اصلی دشمن برای بهره‌برداری از ثروت‌ها و منابع کشورهای اسلامی یاد کرد و گفت: مستکبران برای رسیدن به هدف خود ملت‌های اسلامی را آواره کرده و به قتل می‌رسانند و تاریخ و فرهنگ آنان را نابود می‌کنند و در این مسیر از ابزارهایی همانند داعش استفاده می‌کنند.

 

قاره اروپا قربانی رقابت ژئوپلیتیک آمریکا و چین 

همچنین در این وبینار، «استفانو ورنوله»، تحلیلگر و نویسنده ایتالیایی، شرایط امروز آمریکا را نشان‌دهنده وجود امکان وقوع فاجعه در اروپا دانست و گفت: این فاجعه مالی از رکود اقتصادی قرن نوزدهم میلادی هم بدتر است.

وی با تأکید بر اینکه پس از شرایط به وجود آمده در ایالات متحده آمریکا، امکان وقوع فاجعه در اروپا محتمل است، اظهار کرد: این فاجعه‌ از بحران مالی سال ۲۰۰۸ شدیدتر، از رکود بزرگ سال ۱۹۲۹ ایالات متحده آمریکا ویرانگرتر و از رکود اقتصادی قرن نوزدهم میلادی بدتر است.

وی اضافه کرد: پس از تعطیلی اجباری فعالیت‌های تولیدی به دلیل شرایط اضطراری حاصل از کرونا، طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای توصیف فاجعه اقتصادی که در حال فراگیری جهان است، صورت گرفته و اتحادیه اروپا به سرعت نیاز به یک طرح مارشال جدید، مشابه آنچه که پس از پایان چنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ رخ داد را مطرح کرد.
 
تفرقه، راهبرد دشمن برای استثمار منابع کشورهای اسلامی
تحلیل‌گر و نویسنده ایتالیایی ادامه داد: تأمین مالی این طرح در مقیاس بزرگی از سوی ایالات متحده آمریکا انجام می‌گیرد. اما در پشت پرده این اقدام، موضوع عدم تمایل واضح قاره پیر (اروپا) برای به عهده گرفتن مسئولیت و عزم آشکار این قاره برای حفظ کامل روابط اقتصادی با ایالات متحده مطرح است.
انتهای پیام
captcha