درخواست مقتدی صدر برای همگرایی عقیدتی و سیاسی شیعیان عراق
کد خبر: 3938826
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

درخواست مقتدی صدر برای همگرایی عقیدتی و سیاسی شیعیان عراق

رهبر جریان صدر، گروه‌های شیعی عراق را به تدوین یک منشور عقیدتی و سیاسی واحد و اتحاد فراخواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق در توییتی خواستار نگارش پیمان‌نامه عقیدتی و سیاسی با هدف «ترمیم بیت شیعی» در این کشور شد.

در  توییت مقتدی صدر آمده است: در کوران تعدی آشکار و وقیحانه به خداوند و دین و رسول و اولیایش از سوی گروهی جوانک ناآگاه و غیروارسته که تلاش می‌کنند با حمایت قدرت‌های شرور خارجی و برخی شخصیت‌ها در داخل به وجهه انقلابیون و اصلاح‌گرایان و دین و مذهب خدشه وارد کنند، مصلحت فوری را در تسریع در ترمیم بیت شیعی از طریق نشست‌های فشرده برای نگارش یک پیمان‌نامه عقیدتی و سیاسی می‌بینیم.

مقتدی صدر جمعه گذشته از هواداران خود خواست که اکثریت کرسی‌های پارلمان را در انتخابات زودهنگام پارلمانی آینده از آن خود کنند. وی در پیامی که در جمع هواداران جریان صدر در خطبه نماز جمعه هفته گذشته در میدان «التحریر» بغداد خوانده شد، گفت: ما چشم طمع به قدرت نداریم، اما متعهد به دفاع از عراق با کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان هستیم تا برای اصلاح جانفشانی کنیم، زیرا خواهان پست نخست‌وزیری هستیم تا عراق را از سلطه احزاب فاسد حفاظت کنیم.

صدر تصریح کرد: ما به طور کاملاً مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت، از عراق در برابر مفسدان دفاع خواهیم کرد، زیرا طرح اصلاحات امانتی بر گردن ما است.
انتهای پیام
captcha