میزگرد «مكتب سلیمانی» در ایكنای فارس برگزار شد / حذف پخش زنده توسط اینستاگرام
کد خبر: 3943094
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

میزگرد «مكتب سلیمانی» در ایكنای فارس برگزار شد / حذف پخش زنده توسط اینستاگرام

در آستانه فرا رسیدن نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی،‌ میزگرد تخصصی «مكتب سلیمانی» به‌همت خبرگزاری ایكنا شعبه فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن نخستین سالروز شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی،‌ میزگرد تخصصی «مكتب سلیمانی» به‌همت خبرگزاری ایكنا شعبه فارس امروز، 4 دی‌ماه در دفتر ریاست جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

این نشست به‌منظور تبیین و واكاوی شخصیت و مكتب سلیمانی طبق كلید واژه‌هایی كه رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان فرموده‌اند، برگزار شد كه بنا بود به‌صورت مستقیم از صفحات اینستاگرام جهاددانشگاهی فارس و خبرگزاری ایكنا شعبه فارس پخش شود، اما در ساعات ابتدایی نشست اینستاگرام بلافاصله اینستاگرام لایو صفحه جهاددانشگاهی فارس را قطع كرده و این پیج را برای ساعاتی از دسترس خارج كرد و لایو صفحه ایكنای فارس نیز دچار اختلال شد.

میهمانان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس؛ سرهنگ قاسم علیپور، معاون اجرایی سپاه فجر؛ محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر؛ مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنای فارس و محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست گفت: سردار سلیمانی، تنها یك فرد نبود، بلكه یك مكتب بود و رهبر معظم انقلاب با تیزبینی و حكمت، سیره سردار سلیمانی را به عنوان یک مكتب معرفی كردند.

وی راز ماندگاری شهید سلیمانی را ایمان به مكتب و اسلام دانست و گفت: یكی از ویژگی‌های سردار سلیمانی این بود كه هیچ عنوان یا عناوین اعتباری اعم از مهندس و دكتر و آیت‌الله نداشت اما همه را به دنبال خود آورد، همین نكته ایمان به مكتب اسلام بود.

قاسم علیپور، معاون اجرایی سپاه فجر فارس نیز در این نشست ضمن قدردانی از حسن سلیقه ایكنا به دلیل پرداختن به این موضوع گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهید سلیمانی فرمودند كه ایشان یك مكتب، مدرسه و راه بود. موضوع مكتب سلیمانی كه مطرح می‌شود از واژگانی كه معظم‌له مرتب درباره آن صحبت می‌كند و كلیدواژه‌هایی كه در این زمینه استفاده می‌كنند، پیام‌های مشخصی دارد.

وی با بیان اینكه وقتی بحث مكتب را مطرح می‌كنیم، از حیث فردبودن و شخصیت خارج می‌شود و شخصیت ایشان عقیده، مرام و مسلك است، گفت: صحبت از مكتب یعنی صحبت از پیام و محتوا كه جنبه نظری و تئوریك دارد و افكار و رفتار سردار عزیز ما حاوی همین پیام‌ها و نظریات است كه اشاره شده است.

محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر هم در این نشست گفت: وقتی اسم مكتب به میان می‌آید، بحث فكر و تفكر و نگرش و جهان‌بینی است؛ از یك شخص یا حتی یك گروه این موضوع خارج می‌شود.

وی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص مكتب سلیمانی در فضای مجازی سخن گفت كه این مكتب امروز چه غوغایی در این فضا ایجاد كرده است.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا فارس نیز در این نشست گفت: سردار سلیمانی تربیت شده نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بود. حاصل 4 دهه تربیت این انقلاب تربیت انسان‌هایی همچون سردار سلیمانی است و این الگوی تربیتی و آموزشی توانسته حاج قاسم‌ها را تربیت كند.

محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در ادامه این نشست، سردار سلیمانی را یكی از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهادت سردار سلیمانی در اولین سال گام دوم انقلاب رخ داد و در حقیقت این شخصیت بزرگ الگویی برای سایرین جهت اجرای گام دوم انقلاب بود.

مشروح این نشست به‌زودی بر روی خروجی ایكنا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha